Η άποψη ότι οι Ιάπωνες παραμένουν πιστοί στη φιλοσοφία τους αναφορικά με την αυτοκίνηση, έχει ξεθωριάσει. Πρώτα η Toyota και έπειτα η Honda, βρήκαν το δρόμο προς δυσμάς. Η Mitsubishi βρίσκεται ακόμα στο μεταίχμιο. Θέλει να διεισδύσει στην εμπορική και με πρεστίζ ευρωπαϊκή αγορά, αλλά κάνει βήματα και όχι άλματα. Πέρυσι παρουσίασε τη νέα γενιά Lancer, 9η κατά σειρά στο κλασικό 4θυρο αμάξωμα.
Πιο προχωρημένο σχεδιαστικά από το προηγούμενο, με δυνατή μάσκα που θυμίζει μαχητικά αεροσκάφη και εν γένει πιο σπορτίφ στήσιμο. Όμως στην Ευρώπη το 75% των πωλήσεων της μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αυτοκίνητα με 5θυρο, hatchback αμάξωμα και εκεί η Mitsubishi ήταν απούσα. Μέχρι τώρα δηλαδή. Όλα ξεκίνησαν στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο.
Εκεί παρουσίασε την πρωτότυπη 5θυρη εκδοχή του Lancer με την ονομασία Sportback, την οποία χρησιμοποιεί εμπορικά στις Η.Π.Α. από το 2003. Η συνέχεια δόθηκε προχθές στη Βαρκελώνη, όταν οδηγήσαμε το Sportback που αναμένεται να έρθει στη χώρα μας τον Νοέμβριο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού και με τιμές παραπλήσιες του 4θυρου Sedan. Αυτό το αμάξωμα θα αντλήσει το 70% των πωλήσεων του Lancer στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται να διευρύνει το πελατολόγιο της μάρκας.
Σχεδιαστικά πρόκειται για ένα καλόγουστο σχήμα και οι αλλαγές με το 4θυρο αμάξωμα παρατηρούνται μόνο στο τελείωμα του αυτοκινήτου με το πιο κεκλιμένο παρμπρίζ, τη στάνταρ μεγάλη αεροτομή ψηλά και τον προφυλακτήρας που προεξέχει αρκετά. Αυτό είναι και το στοιχείο που πρόσθεσε ελάχιστα εκατοστά μήκος έναντι του 4θυρου (1,5 εκ.), φθάνοντας στα 4,585 μ. Το πλάτος έμεινε στα 1,76 μ. και το μεταξόνιο στα 2,635 μ. νούμερα μεγάλα για την μικρομεσαία – μεσαία κατηγορία.
Η Mitsubishi κράτησε αυτούσιο και το εσωτερικό με τα σκληρά πλαστικά του Sedan (δεν τρίζουν όμως), παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός έχει πιο μαλακά. Οι ιθύνοντες δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται πρωτίστως για τη μακρόχρονη αξιοπιστία και έπειτα για τον εντυπωσιασμό των υλικών. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Οσον αφορά τους χώρους, το πορτμπαγκάζ έχει διπλό πάτωμα (288 ή 344 λίτρα), ενώ με την ευέλικτη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (διαιρούνται 60/40) ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 1.394 λίτρα.
Εν συντομία
Ιδια ανάρτηση με το Sedan: γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Με παραγγελία, σπορ πλαίσιο (μεγαλύτερες αντιστρεπτικές δοκοί, 18άρες ζάντες αλουμινίου, σκληρότερη απόσβεση ελατηρίων/αμορτισέρ). Κινητήρες βενζίνης: 1.5 lt – 109 hp, 1.8 lt – 143 hp και πετρελαίου 2.0 lt – 140 hp. Ολοι συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων: οι δύο πρώτοι με 5άρι και ο τρίτος με 6άρι.
Ο 1.8 lt θα ήθελε πάντως 6άρι. Λογική κατανάλωση (αν δεν οδηγούμε στο όριο των στροφών), όπως και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση, εκτός του 1.5 lt που έχει ηλεκτρική. Στάνταρ εξοπλισμός με: ABS, κατανομή πέδησης, υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, 9 αερόσακοι. Επιπλέον: σύστημα ευστάθειας, ηχοσύστημα Rockford, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι κ.α.
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.