Θυμάμαι ακόμα την ημέρα που οδήγησα για πρώτη φορά τη Mercedes B-Class. Ηταν στη Βαρκελώνη πριν τρία χρόνια όταν η γερμανική φίρμα έδειξε στον Τύπο το νέο της μοντέλο, το οποίο κάπως μεγαλύτερο σε διαστάσεις από την Α-Class πρόσφερε σαφώς περισσότερους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες αλλά κυρίως έδινε την αίσθηση ενός αυτοκίνητου εκδρομικού χαρακτήρα. Κατά τη γνώμη μου μια χαρά μπορεί να κινηθεί και στις πόλεις. Αλλωστε τα 350.000 άτομα που το αγόρασαν δεν είναι όλα με μια βαλίτσα στο χέρι. Εμένα πάντως όσοι με ρωτούσαν, αν προτιμώ Α ή Β τους έλεγα ανεπιφύλακτα Β παρά τα 5.000 ευρώ που κοστίζει παραπάνω. Νιώθεις ότι έχεις περισσότερο αυτοκίνητο.
Αυτό είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω εκ νέου στο Βερολίνο πριν μερικές ημέρες, κατά τη διάρκεια της ταυτόχρονης παρουσίασης των φρεσκαρισμένων εκδόσεων A και B-Class. Για την Α έγραψα πριν μερικές ημέρες. Σήμερα θα αναφερθώ στην Β η οποία έχει κοινά στοιχεία ανανέωσης με την Α, αλλά επιπλέον διαθέτει μια έκδοση αρκετά ενδιαφέρουσα. Σχεδιαστικά παρατηρούνται ελαφριές αλλαγές (φωτιστικά, μάσκα, καθρέπτες, ποδιές, νέα υφάσματα στις ταπετσαρίες, διακοσμητικά αλουμινίου) αλλά προστέθηκαν ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία όπως: ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού σε βάθος και ύψος, ενώ πλέον τα ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά έχουν λειτουργία ενός – αγγίγματος και δεν χρειάζεται να τα κρατάμε πατημένα για να ανοίξουν.
Σε εξοπλισμό, η βασική έκδοση εξακολουθεί να διαθέτει ABS, ESP για την ευστάθεια, 6 αερόσακους και μηχανικό κλιματισμό, αλλά προστέθηκε προσαρμοζόμενος φωτισμός πέδησης (λειτουργεί με τη στροφή του τιμονιού, ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, φωτισμός έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση πρόσκρουσης κ.α. Με τιμή από 25.400 στην έκδοση Β 150, οι νέες εκδόσεις είναι ετοιμοπαράδοτες όπως και η έκδοση Β 170 NGT BlueEFFICIENCY που εφοδιάζεται με ένα νέο κινητήρα δύο καυσίμων και λειτουργεί είτε με βενζίνη, είτε με φυσικό αέριο.
Κοστίζει 36.300 ευρώ και είναι μια καλή επένδυση για το αύριο. Στην Ελλάδα προς το παρόν εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού φυσικού αερίου υπάρχουν μόνο στην Ανθούσα, για τα λεωφορεία. Σύντομα αναμένεται να έχουμε και πρατήρια, όπως έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Εν συντομία
Κύριο στοιχείο της ανανεωμένης B-Class είναι η ύπαρξη εκδόσεων Β 150 και Β 170 BlueEFFICIENCY (στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο) πέραν τον απλών Β 150 και Β 170. Σε αυτές τις εκδόσεις οι κινητήρες βενζίνης ισχύος 95 hp και 116 hp διαθέτουν σύστημα Start – Stop που σταματά τη λειτουργία τους μόλις ο οδηγός βάλει «νεκρά» στο κιβώτιο ή πατήσει φρένο για στάση (π.χ. στο φανάρι) και επαναλειτουργούν αυτόματα όταν ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη για να βάλει ταχύτητα. Συνδυάζονται μόνο με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και επιτυγχάνεται μείωση κατανάλωσης έως και 9% (ο 1.5 lt καίει 6,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 158 γρ./χλμ διοξειδίου του άνθρακα). Η B-Class διατίθεται και σε εκδόσεις πετρελαίου.
Αποστολή στο Βερολίνο: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.