Όταν μιλάμε για Porsche, ασφαλώς αναφερόμαστε σε μια μάρκα – σύμβολο για σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων. Φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια δημιουργίας η γερμανική, οικογενειακή εταιρεία με έδρα της Στουγκάρδη και μάλιστα παρουσιάζεται τόσο ισχυρή όσο ποτέ άλλοτε. Εχει δυναμική γκάμα προϊόντων, προχωρά στην υβριδική τεχνολογία, μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν τα μοντέλα της και επενδύει σε αγορές. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα κατέχει το 50% των μετοχών του ομίλου της VW και αυτό σημαίνει πολλά.
Όπως και το γεγονός ότι λανσάρει στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αγορά την ανανεωμένη 911 Carrera, σε δύο τύπους αμαξωμάτων Coupe και Cabriolet με δύο εκδόσεις κινητήρων ο καθένας. Τα σχέδια της Porsche θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν διαχρονικά, όπως άλλωστε και τα περισσότερα σπορ μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δύσκολα γίνονται επεμβάσεις στις γραμμές και μόνο το «νυστέρι» της τεχνολογίας κάνει τομές στο σώμα του αυτοκινήτου. Ετσι, η φρεσκαρισμένη 911 Carrera δεν υποβλήθηκε σε σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις αλλά πρόσθεσε τα νέα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED με προβολείς Bi-Xenon που πλέον ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλης της σειράς Carrera.
Προσδίδουν μια πιο εκλεπτισμένη αίσθηση στο μοντέλο και συνδυάζονται με τα νέα πίσω φώτα LED με κόκκινες φωτοδιόδους. Επίσης, η Porsche προσφέρει και το σύστημα δυναμικού φωτισμού στροφής, συνεισφέροντας περισσότερο στην ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση σε ημιφωτισμένους ή καθόλου φωτισμένους δρόμους. Οι φρεσκαρισμένες εκδόσεις, διατηρούν τη χαρακτηριστική πισωκίνηση αλλά έχουν πιο δυναμικές επιδόσεις χάρη στους ολοκαίνουργιους κινητήρες με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου για πρώτη φορά σε σπορ αυτοκίνητο Porsche.
Ο πρώτος κινητήρας 3.6 lt αποδίδει 345 hp, 20 παραπάνω από τον προηγούμενο, ενώ στην περίπτωση του κινητήρα 3.8 lt της Carrera S η ισχύς φθάνει τους 385 hp, 30 περισσότερους από την αντίστοιχη προηγούμενη έκδοση. Ετσι, στην Coupe έκδοση η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα. Όμως, επειδή οι καιροί έχουν αλλάξει και οι επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης θέλουν μειωμένους ρύπους, παρά τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη, η κατανάλωση έχει μειωθεί (π.χ. η Carrera Coupe καίει 9,8 λίτρα/100 χλμ.) και φυσικά οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα έχουν περιοριστεί έως και 15%.
Εν συντομία…
Για πρώτη φορά προσφέρεται προαιρετικά με το νέο 7άρι (συν όπισθεν) χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη της Porsche. Συνδυάζει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με τη δυναμική συμπεριφορά ενός σειριακού. Με αυτό αντικαθίσταται το προηγούμενο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S. Ο διπλός συμπλέκτης βοηθά ώστε να μην χάνεται η πρόσφυση και η ελκτική ισχύς κατά την αλλαγή των σχέσεων, έχοντας μηδενική διακοπή στην λειτουργία των στροφών.
Με το νέο κιβώτιο η Carrera Coupe επιταχύνει σε 4,5 δευτ. (0,2 δευτ. ταχύτερα απο το μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο), ενώ με το επίσης προαιρετικό πακέτο Sport Chrono Plus η επιτάχυνση πέφτει στα 4,3 δευτ. Στην Ελλάδα έρχεται στα μέσα Ιουλίου με τιμές περίπου από 117.800 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.