Εφθασε λοιπόν στη χώρα μας η ατραξιόν της Citroen. Το αυτοκίνητο που κέρδισε το θαυμασμό στην έκθεση της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο, βρίσκεται ήδη στις αντιπροσωπείες της μάρκας έτοιμο να το οδηγήσετε κι εσείς, προκειμένου να εξάγετε τα δικά σας συμπεράσματα. Το εντελώς καινούργιο C5, το μεσαίο μοντέλο της Citroen είναι ανώτερης αισθητικής και με πλουσιότερο εξοπλισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει αύξηση τιμής. Η εισαγωγική εταιρεία φρόντισε να το φέρει σε άκρως δελεαστική τιμή και όπως είχα ξαναγράψει δεν θα ήταν πάνω από τα 20.000 ευρώ η βασική έκδοση.
Επεσα έξω… κι αυτό γιατί κοστίζει 300 ευρώ παραπάνω. Παρατηρώντας το νέο C5 νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου στο γεγονός ότι από γραμμές είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. Καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με το προηγούμενο το οποίο ήταν ένα κλασικό τετράθυρο αυτοκίνητο. Το νέο έχει σμιλεγμένα χαρακτηριστικά, μακρύ μπροστινό πρόβολο και κοντό πίσω. Σε συνδυασμό με το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κοφτή πόρτα του χώρου αποσκευών, δημιουργούν την αίσθηση ενός coupe αυτοκινήτου ή μιάς λιμουζίνας και όχι ενός τετράθυρου, sedan αμαξώματος.
Στο μπροστινό μέρος τονίζεται η μάσκα με τη διπλή χρωμιωμένη μπάρα και το σήμα του «λοχία», ενώ τα μακριά φωτιστικά εκτείνονται και στο πλάι με τους τριπλούς προβολείς να ανεβαίνουν αρκετά στο καπό. Μπροστά δεσπόζει επίσης και η μεγάλη εισαγωγή του αέρα, ενώ στο πλάι η γραμμή που διατρέχει τις πόρτες μακραίνει περισσότερο το αυτοκίνητο (διαστάσεις: μήκος 4,78 μ., πλάτος 1,86 μ., ύψος 1,45 μ.). Σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο (2,82 μ., 6,5 εκ. παραπάνω από πριν) δίνει τη δυνατότητα άνετης μεταφοράς 5 ενήλικων επιβατών, ενώ στο πορτμπαγκάζ χωρούν 467 λίτρα αποσκευών (χωρίς ρεζέρβα, με κιτ αλλαγής ελαστικού), τα οποία διευρύνονται με την ασύμμετρη (60/40) αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (με υποβραχιόνιο στη μέση).
Οσοι θέλουν κάτι παραπάνω (π.χ. οικογενειάρχες) μπορούν να επιλέξουν την έκδοση Tourer (station wagon). Με συν 5 εκ. σε μήκος και 2 σε ύψος, ο χώρος φόρτωσης αυξάνει στα 533 λίτρα και γίνεται 1.490 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Σχεδιαστικά το Tourer διαφοροποιείται από το sedan μόνο στο πίσω μέρος, ενώ φέρει και πρακτικές ράγες οροφής.
Εν συντομία…
Το εσωτερικό του νέου C5 αναδεικνύει ένα ευχάριστο χαρακτήρα. Θαυμάσιος πίνακας οργάνων, τιμόνι με σταθερό ομφαλό και χειριστήρια, ημιμπάκετ καθίσματα, δυναμική κονσόλα και στιβαρό ταμπλό. Η ανάρτηση παραμένει με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η υδροενεργητική δεν έχει αμορτισέρ και ρυθμίζεται ηλεκτρονικά σε δύο επίπεδα (άνετη ή σπορ οδήγηση). Αυτή τοποθετείται στάνταρ, στη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Prestige. Οι κινητήρες βενζίνης: 1.8 lt – 127 hp, 2.0 lt – 143 hp, 3.0 lt V6 – 215 hp πλαισιώνονται από πετρελαίου με φίλτρα σωματιδίων: 1.6 lt – 110 hp, 2.0 lt – 138 hp, 2.2 lt – 173 hp, 2.7 lt V6 – 208 hp. Στάνταρ εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ESP, υπολογιστής ταξιδιού, ρυθμιστής ταχύτητας, ραδιο-cd κ.α.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.