Αποτελεί τη ναυαρχίδα της Alfa Romeo. H 159, στην τετράθυρη Sedan αλλά και μακρύτερη έκδοση με περισσότερο πορτμπαγκάζ (Sportwagon), ανανεώθηκε ελαφρώς με τις σχεδιαστικές αλλαγές να επικεντρώνονται στο εσωτερικό του μοντέλου. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει νέα γραφικά, το σύστημα πλοήγησης έγινε πιο χρηστικό και ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός πιο εργονομικός. Αποκλειστικά για τη Sportwagon προσφέρεται το σύστημα Fix&Fold που δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.245 λίτρων, με εύκολη και γρήγορη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στη γκάμα των Sedan και Sportwagon, προστέθηκαν οι εκδόσεις «Ti», με ελαφρύτερες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (17 ιντσών με 5 ακτίνες στις εκδόσεις 1.8 και 1.9JTS), σπορ τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, μαύρο δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων, αλουμινένια πεντάλ και μπάκετ δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα (με πολλαπλές ρυθμίσεις) που έχουν ραμμένο λογότυπο στα προσκέφαλα. Στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα, το ταμπλό και οι πόρτες έχει διακοσμητικά από βουρτσισμένο αλουμίνιο σε απόχρωση τιτανίου, ενώ ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει σπορ γραμματοσειρά και λευκό φωτισμό. Στις νέες εκδόσεις παρέμβαση έγινε και στην ανάρτηση (εμπρός διπλά ψαλίδια, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) όσον αφορά το βάρος. Χρησιμοποιείται αλουμίνιο στα υποπλαίσια και οι αντιστρεπτικές δοκοί έχουν μορφή σωλήνα (κούφιοι). Παράλληλα τοποθετήθηκαν στα φρένα τετραπίστονες δαγκάνες αλουμινίου της Brembo, οι οποίες σε ορισμένες εκδόσεις (2.2 Jts, 3.2 Jts, 1.9 Jtd και 2.4 JTD) είναι 330 χιλ. Συνολικά το βάρος μειώθηκε κατά 45 κιλά, κι αυτό είναι θετικό μια και οδηγώντας το αυτοκίνητο είχαμε την αίσθηση ότι είναι αρκετά βαρύ και δεν «τραβάει» παρά τους ισχυρούς κινητήρες. Στον τομέα της ασφάλειας η 159 έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Εφοδιάζεται με στάνταρ 8 αερόσακους, ΑBS που διαθέτει ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, όπως και με συστήματα ελέγχου ευστάθειας, δυναμικής συμπεριφοράς, πρόσφυσης, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ενίσχυσης φρεναρίσματος πανικού (όταν τεθεί σε λειτουργία ανάβουν αυτόματα και τα Alarm). Εξάλλου ηλεκτρονικά ρυθμίζεται το διαφορικό στην προσθιοκίνητη έκδοση (Q2), ενώ στην τετρακίνητη Q4 με κινητήρα V6 3.2 lt – 260 hp (διατίθεται πλέον και με την προσθιοκίνητη έκδοση – τιμή 43.000 ευρώ) υπάρχουν τρία διαφορικά με το κεντρικό διαφορικό Torsen C να μεταφέρει ροπή έως 57% στον πίσω άξονα.
Εν συντομία…
Η γκάμα των κινητήρων της 159 παρέμεινε ίδια. Οι κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, είναι: 1.8 lt - 140 hp, 1.9 lt – 160 hp, 2.2 lt – 185 hp και 3.2 V6 - 260 hp. Αντίστοιχα υπάρχουν δύο πετρελαιοκινητήρες: 5κύλινδρος 2.4 JTDM - 210 hp και 1.9 JTDM - 150 hp, με στάνταρ φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων. Ανάλογα τον κινητήρα τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων είναι: 5άρι μηχανικό, 6άρι μηχανικό, 6άρι ημιαυτόματο Selespeed και 6άρι αυτόματο κιβώτιο Q-Tronic με αλλαγές σχέσεων εν σειρά από το λεβιέ. Τα διαστήματα σέρβις αυξήθηκαν στα 35.000 χλμ. και στο βασικό εξοπλισμό προστέθηκαν αισθητήρες φώτων και βροχής, όπως και ηχοσύστημα με ΜΡ3 και 8 ηχεία.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.