Νέα μοντέλα

Μπλε ορίζοντας

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είδαμε πολλά. Η Hyundai αν και δεν είχε να παρουσιάσει ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο, εμφάνισε τη νέα φιλοσοφία «i-blue» με εφαρμογή συνδυασμού διαθέσιμων τεχνολογιών που θα προσφέρονται σε ένα «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν εντελώς νέο κινητήρα και το φυσικό αέριο CNG ως εναλλακτικό καύσιμο. Στόχος βέβαια είναι η μαζική παραγωγή ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η Hyundai με τη φιλοσοφία i-blue κάνει τα μοντέλα της πιο φιλικά στο περιβάλλον.

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είδαμε πολλά. Η Hyundai αν και δεν είχε να παρουσιάσει ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο, εμφάνισε τη νέα φιλοσοφία «i-blue» με εφαρμογή συνδυασμού διαθέσιμων τεχνολογιών που θα προσφέρονται σε ένα «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν εντελώς νέο κινητήρα και το φυσικό αέριο CNG ως εναλλακτικό καύσιμο. Στόχος βέβαια είναι η μαζική παραγωγή ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η Hyundai σκέφτεται να παρέχει αυτό το «πακέτο» τεχνολογιών αρχικά στο νέο μοντέλο i10, στο i10-CNG, στο i30 και προσεχώς στο i20 (αντικαταστάτης του Getz). Η μάρκα θεωρεί ότι θα μπορούσε να γίνει μια αυτόνομη γκάμα μοντέλων φιλικών προς το περιβάλλον εφόσον υπάρξει ανάλογη ζήτηση στην αγορά. Με το «πακέτο» i-blue κάθε μοντέλο υιοθετεί διαφορετικά στοιχεία τεχνολογίας, όμως στο σύνολό τους οι βελτιώσεις αφορούν τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, την αύξηση του βαθμού απόδοσης κινητήρα-μετάδοσης και τις ρυθμίσεις του αμαξώματος. Για να πετύχει τη σημαντική μείωση του 10% στο συντελεστή αντίστασης Cd, το «πακέτο» i-blue βελτιώνει τη ροή του αέρα κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, έχει ειδικά μελετημένους θόλους τροχών, βελτιωμένο μπροστινό αεραγωγό και πίσω αεροτομή. Οσον αφορά στο σύστημα μετάδοσης, η απόδοση του κινητήρα μειώνει τις εσωτερικές τριβές με τη χρήση λιπαντικών χαμηλού ιξώδους και τη βελτίωση του συστήματος ψύξης. Επίσης, αλλάζει η χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας του κινητήρα (πίεση ψεκασμού καυσίμου) και ο ρυθμός επανακυκλοφορίας των καυσαερίων. Παράλληλα, εγκαθίσταται οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για το πότε ο οδηγός πρέπει να αλλάζει ταχύτητα (swift control) και υιοθετείται το σύστημα της Bosch Start & Stop, με το οποίο ο κινητήρας σβήνει και τίθεται αυτόματα ξανά σε λειτουργία με το σταμάτημα για αρκετή ώρα (π.χ. στα φανάρια). Αναφορικά με το πλαίσιο, για να βελτιωθεί επιπλέον η αεροδυναμική, χαμήλωσε η ανάρτηση από 15 έως 20 χιλ. και χρησιμοποιούνται ελαστικά χαμηλής τριβής της Michelin (i10: 175/55 R14 και i30: 205/55 R16) με αυξημένη πίεση αέρα. Εξάλλου, η Hyundai αντικαθιστά τα 5τάχυτα κιβώτια με 6τάχυτα (μακριές οι τρείς τελευταίες σχέσεις) ώστε να περιορίσει την κατανάλωση.

Εν συντομία…

Με παραδείγματα διαπιστώνουμε ορισμένες αλλαγές με τη χρήση του «πακέτου» i-blue. Αρχικά, το πεντάθυρο μοντέλο i30 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 CDRDi – 90 hp που εκπέμπει 125 γρ./χλμ. CO2., βελτιώνεται η κατανάλωση καυσίμου και το διοξείδιο του άνθρακα περιορίζεται στα 106 γρ./χλμ. Στο νεότευκτο μέλος της γκάμας Hyundai, το i10 με τον οικονομικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου 1.1 GRDi – 70 hp που εκπέμπει μόλις 114 γρ./χλμ. CO2, με το «πακέτο» θα εκπέμπονται μόνο 95 γρ./χλμ. Επίσης, το μοντέλο i10 blue CNG που καταναλώνει συμπιεσμένο φυσικό αέριο, βασίζεται στον νέο turbo τρικύλινδρο κινητήρα 0.8 lt – 98 hp, ο οποίος εκπέμπει μόλις 65 γρ./χλμ. Η Hyundai ετοιμάζεται να εφαρμόσει σύντομα κι άλλες τεχνολογίες.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x