Νέα μοντέλα

Νέο αστέρι…

Μπορεί να λέμε ότι δεν βρέχει πολύ τα τελευταία χρόνια, ωστόσο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται. Η καταιγίδα των παρουσιάσεων νέων μοντέλων ξεσπά σε κάθε σημείο της γης, ενώ υπάρχουν και κατά τόπους φαινόμενα, όπου γίνονται εκθέσεις αυτοκινήτου. Αυτές τις ημέρες στην Κίνα πραγματοποιείται η μεγάλη έκθεση του Πεκίνου κι έχει τεράστιο ενδιαφέρον επειδή η κινεζική αγορά μεγαλώνει διαρκώς σε όγκο πωλήσεων. Και βέβαια οι ευρωπαϊκές μάρκες «σφάζονται» (σαν τα πασχαλινά αρνιά…) για να κερδίσουν την εκτίμηση του κοινού.

Μπορεί να λέμε ότι δεν βρέχει πολύ τα τελευταία χρόνια, ωστόσο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται. Η καταιγίδα των παρουσιάσεων νέων μοντέλων ξεσπά σε κάθε σημείο της γης, ενώ υπάρχουν και κατά τόπους φαινόμενα, όπου γίνονται εκθέσεις αυτοκινήτου. Αυτές τις ημέρες στην Κίνα πραγματοποιείται η μεγάλη έκθεση του Πεκίνου κι έχει τεράστιο ενδιαφέρον επειδή η κινεζική αγορά μεγαλώνει διαρκώς σε όγκο πωλήσεων. Και βέβαια οι ευρωπαϊκές μάρκες «σφάζονται» (σαν τα πασχαλινά αρνιά…) για να κερδίσουν την εκτίμηση του κοινού.

Χθες δημοσίευσα την αναγγελία άφιξης του νέου τετρακίνητου Audi Q5, του μικρότερου τη τάξει SUV μοντέλου, πριν από το Q7. Το αυτοκίνητο αυτό αναμένεται το καλοκαίρι στην Ελλάδα και προς το φθινόπωρο περιμένουμε την απάντηση της επίσης γερμανικής μάρκας Mercedes, η οποία διάλεξε το Πεκίνο για να αποκαλύψει για πρώτη φορά το αντίστοιχο όπλο στα μεσαία SUV. Η GLK όπως ονομάζεται, είναι μικρότερη από την GL, έχοντας μήκος 4,53 μ. Βασίζεται στο σασί της νέας C-Class, κι αυτό υπόσχεται οδηγική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου, γνωρίζοντας τις αρετές της C.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Mercedes, η ανάρτηση θα είναι ίδια με τη C. Το σύστημα Agility Control μέσω διακόπτη ρυθμίζει την απόσβεση της ανάρτησης ανάλογα το οδόστρωμα κι αυτό βέβαια συνεισφέρει στην άνεση της οδήγησης σε δύσκολα εδάφη. Η GLK όπως προανέφερα είναι τετρακίνητη, με σύστημα που μεταφέρει μέσω κεντρικού πολύδισκου συμπλέκτη τη ροπή 45%-55% μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Η GLK, όπως και τα υπόλοιπα αντίστοιχα ανταγωνιστικά μοντέλα (BMW X3, Audi Q5), απευθύνεται σε εκείνους που κινούνται περισσότερο στην άσφαλτο, χωρίς να στερούνται εκδρομών.

Οσοι πάρουν τα βουνά και αρέσκονται σε περιπέτειες, πρέπει να ξέρουν ότι σε περίπτωση δύσκολων καταβάσεων υπάρχει σύστημα DSR με διακόπτη που «κλειδώνει» την ταχύτητα στα 4 χλμ./ώρα και το αυτοκίνητο κατεβαίνει ομαλά. Επίσης, σε δύσκολες καταστάσεις αλλάζει η συμπεριφορά και του ESP, του συστήματος για την ευστάθεια, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει μεταβλητή υποβοήθηση ώστε να διευκολύνει τους χειρισμούς στην πόλη. Το μοντέλο θα εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, ίσως με ενεργά προσκέφαλα και με σύστημα φωτισμού Bi-xenon με πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις για καλύτερο φωτισμό.

Εν συντομία…

Η Mercedes θα εφοδιάζει την GLK με σύστημα Pre Safe, το οποίο σε συνεργασία με το ABS, το ESP και το Brake Assist για την υποβοήθηση του φρεναρίσματος, αναγνωρίζει την απειλή μιάς ενδεχόμενης σύγκρουσης και επενεργεί στα φρένα προληπτικά. Στον τομέα των κινητήρων οι δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις θα είναι: 280 με ισχύ 231 ίππους και 350 με απόδοση 272 ίππους.

Θα διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρες 220 CDI – 170 ίππων και 320 CDI με 224 ίππους. Η μάρκα μάλιστα αναφέρει ότι ο πρώτος από τους δύο θα καταναλώνει μόλις 6,9 λίτρα πετρελαίου στα 100 χλμ., ενώ τονίζει ότι θα πληρεί προδιαγραφές ρύπων Euro 6, που θα τεθούν σε εφαρμογή σε 7 χρόνια.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x