Λίγο λίγο μας αποκαλύπτει η Opel το νέο της όπλο στη μεσαία κατηγορία. Ο αντικαταστάτης του Vectra πρώτα εμφανίστηκε καμουφλαρισμένος με φωτογραφίες από τις δοκιμές στους δρόμους της Γερμανίας, τώρα ακάλυπτος και τον Ιούλιο αναμένεται να δούμε και το εσωτερικό του. Το Insignia, όπως ονομάζεται, δεν συμπαρασύρει στον ερχομό του μόνο το γνωστό όνομα Vectra, αλλά και το κάπως συντηρητικό του στυλ. Ετσι, μετά τις Ford και Mazda που παρουσίασαν δύο ελκυστικότατα μοντέλα (Mondeo και 6 αντίστοιχα) η Opel με το νέο Insignia φιλοδοξεί να μπεί κι αυτή γερά στο…παιχνίδι της αγοράς.
Μάλιστα προανήγγειλε ότι διαθέτει κι άλλους κρυφούς άσους στο μανίκι της. Προς το παρόν αρκούμαστε σε τρεις άσους: σχέδιο, τετρακίνηση και EcoFlex. Η τράπουλα πάντως έχει τέσσερις άσους. Απομένει να δούμε αν η Opel θα βγάλει σύντομα «καρέ» ή θα μείνει στο «φουλ» και θα περιμένει. Αποκαλύπτοντας έναν έναν τους άσους, όσον αφορά στο σχέδιο του αυτοκινήτου αναμφίβολα η πρώτη εντύπωση είναι άκρως θετική. Το Insignia στην πεντάθυρη έκδοση δεν δείχνει τόσο μεγάλο όσο τα 4,83 μ. μήκους, εξαιτίας του καμπύλου σχήματος που παραπέμπει σε ένα δυναμικό coupe.
Το εσωτερικό μόνο οι άνθρωποι της Opel το ξέρουν. Μας κρατούν σε αγωνία αλλά τουλάχιστον αναφέρουν ότι χρησιμοποιήθηκαν υλικά υψηλής ποιότητας, το ταμπλό εκτείνεται ανάμεσα στις πόρτες σαν να αγκαλιάζει τους επιβάτες, τα καθίσματα παρέχουν άνεση και εργονομία, ενώ ο κόκκινος φωτισμός που θα χαρακτηρίζει τα μελλοντικά Opel, δημιουργεί μία ζεστή ατμόσφαιρα. Στο νέο μοντέλο η Opel θα εφαρμόσει την πιο σύγχρονη γενιά του συστήματος «προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού» με εννέα διαφορετικές δέσμες φωτός για αυτόματη προσαρμογή στις διάφορες οδηγικές συνθήκες.
Ουσιαστικά τα φώτα κατευθύνονται ανάλογα την κίνηση του τιμονιού αυξάνοντας την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση. Ένα νέο στοιχείο του συστήματος είναι τα φώτα ημέρας LED, που καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό σύστημα με λάμπες αλογόνου, μειώνοντας, επομένως, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 6 γρ./χλμ., σχεδόν στο μηδέν. Το Insignia σε τετράθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις θα εμφανιστεί στις 22 Ιουλίου στην έκθεση αυτοκινήτου του Λονδίνου και στην Ελλάδα θα έρθει στις αρχές του 2009.
Εν συντομία…
Το Insignia θα προσφέρεται με κίνηση στον μπροστινό άξονα αλλά και στους δύο, με ενεργή (αυτόματη) κατανομή ροπής. Και στις δύο εκδόσεις θα υπάρχει μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου με πρόγραμμα ευστάθειας που θα προσαρμόζεται στις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες από τον οδηγό με διακόπτη. Θα εφοδιάζεται με επτά κινητήρες εκπομπών ρύπων Euro 5. Συνδυάζονται με μηχανικά ή αυτόματα εξατάχυτα κιβώτια.
Οι τέσσερις βενζινοκινητήρες έχουν ισχύ από 115 hp και φτάνουν τους 260 hp στο V6 σύνολο. Οι τρεις νέοι πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού έχουν κυβισμό 2.0 lt και ιπποδύναμη από 110 - 160 hp. Αργότερα θα υπάρξει έκδοση Ecoflex, μάλλον με φυσικό αέριο, για εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 όπως και άλλες, ισχυρότερες εκδόσεις.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.