Νέα μοντέλα

Ο άγνωστος…Χ

Πολλά…λαβράκια έβγαλε η έκθεση της Γενεύης τον περασμένο μήνα. Αλλα ετοιμάζονται κατευθείαν για ψήσιμο (εργοστάσιο παραγωγής) και άλλα για κατάψυξη (παραγωγή σε 1-2 χρόνια). Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει το πρωτότυπο Saab 9-X BioHybrid, που όπως γίνεται αντιληπτό λόγω ονόματος ενσωματώνει υβριδική τεχνολογία. Το συγκεκριμένο σχέδιο μάλιστα βραβεύτηκε στην έκθεση ως το καλύτερο πρωτότυπο ανάμεσα σε δεκάδες άλλα. Πρόκειται για ένα μελλοντικό «συμπαγές» νεανικό Saab που θα πάει στην παραγωγή σε 2-3 χρόνια.

Πολλά…λαβράκια έβγαλε η έκθεση της Γενεύης τον περασμένο μήνα. Αλλα ετοιμάζονται κατευθείαν για ψήσιμο (εργοστάσιο παραγωγής) και άλλα για κατάψυξη (παραγωγή σε 1-2 χρόνια). Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει το πρωτότυπο Saab 9-X BioHybrid, που όπως γίνεται αντιληπτό λόγω ονόματος ενσωματώνει υβριδική τεχνολογία. Το συγκεκριμένο σχέδιο μάλιστα βραβεύτηκε στην έκθεση ως το καλύτερο πρωτότυπο ανάμεσα σε δεκάδες άλλα. Πρόκειται για ένα μελλοντικό «συμπαγές» νεανικό Saab που θα πάει στην παραγωγή σε 2-3 χρόνια.

Σχεδιαστικά, βασίζεται σε ένα άλλο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2001 (9-Χ) και σε ένα ακόμη επίσης πρωτότυπο που είδαμε στη Γενεύη πρόπερσι (Aero X). Το τρίθυρο αμάξωμα έχει ελάχιστες προεξοχές, εκτεταμένη γραμμή οροφής, ενιαίο παρμπρίζ με παράθυρα που θυμίζει αεροσκάφος, διαθέτει περιστρεφόμενες κάμερες αντί καθρέπτες, ενώ η είσοδος στην καμπίνα γίνεται με αφή χωρίς κλειδί και χερούλια στις πόρτες. Ο αεροδυναμικός χαρακτήρας του μοντέλου συμπληρώνεται από καινοτόμες ιδέες όπως για παράδειγμα με ταχύτητα πάνω από 70 χλμ./ώρα εκτείνεται αυτόματα ένα σπόιλερ στο πάνω μέρος της οροφής και ένα ακόμη χαμηλά στον προφυλακτήρα.

Αντίθετα, σε απότομο φρενάρισμα με ταχύτητα πάνω από 100 χλμ./ώρα το σπόιλερ ανασηκώνεται δίνοντας δύναμη χαμηλά στον πίσω άξονα. Αυτή η λύση προέρχεται από τα αεροσκάφη με το σήκωμα των φτερών στην προσγείωση. Αλλωστε η Saab έχει μακρά θητεία στην αεροναυπηγική. Στο εσωτερικό, το πιλοτήριο εστιάζεται στον οδηγό. Αντί κλασικής κονσόλας, υιοθετείται ένας κεντρικός πίνακας οργάνων που ξεκινά αριστερά του οδηγού από το πάνω εσωτερικό μέρος της πόρτας και εκτείνεται τοξωτά μέχρι και το τέλος της θέσης του. Μόνο τα κοινά για οδηγό και συνοδηγό χειριστήρια του κλιματισμού και οι λειτουργίες του εσωτερικού φωτισμού παραμένουν σε ένα μικρό κεντρικό πίνακα που λειτουργεί με αφή.

Ολες οι λειτουργίες πληροφόρησης γίνονται με μιά ακρυλική επίπεδη και τοξωτή επιφάνεια με 5 οθόνες και πράσινα τρισδιάστατα γραφικά. Ο χειρισμός τους πραγματοποιείται από χειριστήρια στο τιμόνι. Εξάλλου, η Saab σε συνεργασία με τη Sony Ericsson ανέπτυξε λειτουργίες ψυχαγωγίας και δορυφορικής πλοήγησης με ταυτόχρονη χρήση κινητού τηλεφώνου ή ΜΡ3 player. Οσον αφορά στη φόρτωση, για ευκολία το πάτωμα σύρεται προς τα έξω, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται.

Εν συντομία…

Το πρωτότυπο διαθέτει turbo κινητήρα 1.4lt – 200hp (ροπή 280 Nm μεταξύ 1.750 – 5.000 σ.α.λ.). Λειτουργεί με καύσιμο Ε85 (85% αιθανόλη, 15% βενζίνη) αλλά και με αμόλυβδη βενζίνη με μικρότερη απόδοση λόγω των λιγότερων οκτανίων (95 έναντι 104 του Ε85). Συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα χωρίς εναλλάκτη θερμότητας. Η ισχύς αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντος λιθίου και από την ηλιακή κυψέλη στη γυάλινη οροφή. Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά ενέργεια στο φρενάρισμα, δίνει ώθηση στην εκκίνηση ή τις προσπεράσεις και τροφοδοτεί όλα τα ηλεκτρικά συστήματα. Μικτή κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 117 γρ./χλμ. (6,4 λίτρα και 105 γρ/χλμ., με καύσιμο Ε85). Εξάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, στάνταρ συστήματα ευστάθειας και πέδησης.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x