Νέα μοντέλα

I-mode…λύση

Το HED-5 «i-mode», είναι ένα 6θέσιο πολυμορφικό όχημα (ενός όγκου) που είδα στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης και συνδυάζει τεχνολογίες του μέλλοντος με οικολογική ευαισθησία. Βέβαια το συγκεκριμένο όχημα δεν πρόκειται να προχωρήσει στην παραγωγή, αλλά οπωσδήποτε ορισμένα στοιχεία του θα χρησιμοποιηθούν στο νέο πολυμορφικό αυτοκίνητο της Hyundai, πιθανότατα στον αντικαταστάτη του Matrix, το οποίο παρεμπιπτόντως δεν γνωρίζουμε πότε θα αλλάξει. Η κινητή…κάψουλα, όπως θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το «i-mode», αποτελεί πρόσκληση για ταξίδι, περιπέτεια και αναψυχή.

Το HED-5 «i-mode», είναι ένα 6θέσιο πολυμορφικό όχημα (ενός όγκου) που είδα στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης και συνδυάζει τεχνολογίες του μέλλοντος με οικολογική ευαισθησία. Βέβαια το συγκεκριμένο όχημα δεν πρόκειται να προχωρήσει στην παραγωγή, αλλά οπωσδήποτε ορισμένα στοιχεία του θα χρησιμοποιηθούν στο νέο πολυμορφικό αυτοκίνητο της Hyundai, πιθανότατα στον αντικαταστάτη του Matrix, το οποίο παρεμπιπτόντως δεν γνωρίζουμε πότε θα αλλάξει. Η κινητή…κάψουλα, όπως θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το «i-mode», αποτελεί πρόσκληση για ταξίδι, περιπέτεια και αναψυχή.

Για να το πετύχει αυτό η Hyundai συνεργάστηκε με ορισμένες κορυφαίες στο είδος τους εταιρείες. Για παράδειγμα η εταιρεία Bayer Material Science αντί για μεταλλικά και γυάλινα υλικά έβαλε πιο ελαφριά ώστε το μειωμένο βάρος του αμαξώματος να συμβάλλει στον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, η εξωτερική επίστρωση του αμαξώματος είναι εξαιρετικά φιλική προς το περιβάλλον και εξαφανίζει ελαφριές γρατζουνιές, ενώ υιοθετούνται καινοτόμα κρύσταλλα «BayVision» με την προσαρμοζόμενη δέσμη φώτων από την Makrolon που χαρίζει καλύτερη φωτεινότητα στο εσωτερικό.

Στον τομέα της ψυχαγωγίας η LG electronics εφοδίασε το όχημα με ένα εξελιγμένο σύστημα multimedia που το κάνει σας ηλεκτρονικό σπίτι με σύνδεση στο internet, ηλεκτρονικά παιχνίδια, προβολή ταινιών ή χρήση εικονοτηλεφώνου. Όλα αυτά είναι εφικτά μέσω των ανακλινόμενων οθονών κρυστάλλου με άγγιγμα και με ενσωματωμένες webcams. Οσον αφορά την άνεση, η Keiper εξέλιξε το σύστημα Swiwel Seat. Ετσι, η πρώτη σειρά καθισμάτων περιστρέφεται προς τους επιβάτες της δεύτερης σειράς (σύρεται λίγο προς τα πίσω) αλλά και τρίτης σειράς καθισμάτων, δημιουργώντας ένα αναπαυτικό σαλόνι. Μόνο το τραπέζι λείπει και το τζάκι…

Στον τομέα της ασφάλειας, εφαρμόζεται ένα αναβαθμισμένο σύστημα ζωνών και ρυθμιζόμενα προσκέφαλα σε όλες τις θέσεις. Στο πρωτότυπο όχημα οι πόρτες ανοίγουν διαφορετικά. Οι μπροστινές με την κλασική φορά και οι πίσω συρόμενα, παρέχοντας ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό που είναι ιδιαίτερα προσεγμένο σε δέρματα, φινίρισμα και χρώματα. Εξαιρετικά φουτουριστικό εμφανίζεται το κοκπιτ, με το περίεργο τιμόνι και το γυάλινο ταμπλό που καλύπτεται από οθόνες. Είναι εντυπωσιακό στο μάτι και πρακτικό, μια και πολλές λειτουργίες γίνονται από το συνοδηγό χωρίς ιδιαίτερες κινήσεις.

Εν συντομία…

Το «i-mode» εφοδιάζεται με έναν εντελώς καινούριο πετρελαιοκινητήρα 2.2 lt. Ο αέρας εισαγωγής περνά μέσω ενός υπερτροφοδότη καυσαερίων χαμηλής πίεσης, σε ένα δεύτερο turbo υψηλής πίεσης φθάνοντας την ισχύ στους 215 hp και τη μέγιστη ροπή στα 461 Nm. Ο κινητήρας είναι εφάμιλλος γερμανικών προτάσεων και συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η κατανάλωση είναι χαμηλή, χάρη στο σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, το οποίο παράλληλα μειώνει και τα παραγόμενα οξείδια του αζώτου. Ο κινητήρας θα πληρεί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ε.Έ. που θα ισχύσουν στο μέλλον. Η μαζική παραγωγή κινητήρων με μονό turbo θα ξεκινήσει το 2009 και το πρώτο εξάμηνο του 2011 οι εκδόσεις με διπλό turbo.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x