Η σουηδική μάρκα θέλοντας να δώσει κάτι διαφορετικό στους λάτρεις των σπορ οικογενειακών αυτοκινήτων, παρουσίασε την έκδοση 9-3 Aero XWD. Βασίζεται στο φρεσκαρισμένο μοντέλο 9-3 Aero που εμφανίστηκε το περασμένο Φθινόπωρο στην αγορά, (νέος μπροστινός προφυλακτήρας χωρίς προστατευτικά, τονισμένος αεραγωγός, βαθιές σχισμές και ματ χρώμιο που θυμίζει αεροσκάφος), και εκ πρώτης όψεως δεν ξεχωρίζει από την απλή αν δεν καθίσεις στη θέση του οδηγού. Εγώ το έκανα στη Μασσαλία, οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα στους φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους, στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στην πόλη και μπορώ να σας πω ότι οι διαφορές ακόμα και από την ισχυρή απλή έκδοση Aero είναι μεγάλες. Κι αυτό γιατί χαρακτηρίζεται από τετρακίνηση, εφοδιάζεται με πανίσχυρο κινητήρα σε διάταξη V και για να αντέξει την παραπάνω δύναμη δέχθηκε βελτιώσεις. Εχει πιο σφικτά ελατήρια και αποσβεστήρες ταλάντωσης (πίσω αυτορυθμιζόμενοι), ενισχυμένα ψαλίδια, χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 χιλιοστά με γόνατα McPherson μπροστά και 4 συνδέσμους πίσω (παντού αντιστρεπτική δοκός), καλύτερη λειτουργία στο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, μεγαλύτερους τροχούς και ισχυρότερα φρένα (4 αεριζόμενοι δίσκοι, μπροστά 314 χιλ., πίσω 292 χιλ.). Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο 24βάλβδιδος turbo κινητήρας V6 2.8 lt – 280 hp. Αποδίδει 400 Νm ροπής μεταξύ των 2.150 και 4.500 σ.α.λ. και έχει περιοριστή ροπής στην πρώτη ταχύτητα. Παρόλα αυτά χαρίζει επιτάχυνση 6,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα (με ηλεκτρονικό κόφτη) 250 χλμ./ώρα (Sport Sedan αμάξωμα). Προσφέρεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με 6άρι αυτόματο (και με εν σειρά μηχανική αλλαγή) και έχει μέση κατανάλωση βενζίνης 10,7 λίτρα/100 χλμ., εκπέμποντας 254 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Πριν όμως το οδηγήσω στους καθημερινούς δρόμους, είχα πάρει μια πρώτη γεύση στο τιμόνι της επετειακής έκδοσης Turbo X, οδηγώντας στη θαυμάσια πίστα του Πολ Ρικάρ (παλιότερα F1). Διαθέτει ίδιο αμάξωμα, κινητήρα και τετρακίνηση με το Aero XWD, αλλά διαφέρει σε στοιχεία πρόσθετου εξοπλισμού, στησίματος ανάρτησης, φρένων μπροστά και έχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πίσω που δίνει μέχρι και 50% παραπάνω ροπή στον τροχό που έχει περισσότερη πρόσφυση. Αυτό στην πίστα φάνηκε χαρακτηριστικά στο σλάλομ και στις στροφές που «έμπαινα» με πολλά χιλιόμετρα. Πρόσφερε μεγάλη σιγουριά αλλά αυτό δε σημαίνει ότι και χωρίς το «μπλοκέ» διαφορικό η τετρακίνηση δεν λειτουργεί εξαιρετικά.
Εν συντομία…
Η τετρακίνηση της Saab δίνει εξαρχής κίνηση στους πίσω τροχούς κατά την εκκίνηση, πριν γλιστρήσουν οι μπροστινοί. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου λαμβάνει δεδομένα 100 φορές το λεπτό από 20 αισθητήρες (ABS, ESP κ.λ.π.), και μοιράζει συνεχώς τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, σχεδόν ανεπαίσθητα. Σε φυσιολογικές συνθήκες (στεγνός δρόμος) 5%-10% ροπής πηγαίνει πίσω. Σε εξόδους από στροφή πηγαίνει έως και 80% πίσω για καλύτερο κράτημα. Ετσι αργεί να επέμβει το ESP για την ευστάθεια και η οδήγηση γίνεται πιο σπορ. Το μοντέλο έχει φουλ εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ενεργά προσκέφαλα, χειριστήρια στο τιμόνι, αισθητήρες βροχής – φώτων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, μπάκετ καθίσματα κ.λ.π. Τον Απρίλιο στην αγορά από 52.500 ευρώ (Sport Sedan).
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.