Η οδική ασφάλεια είναι μείζον ζήτημα διεθνώς. Στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα αν είναι δυνατόν μέχρι 50% έως το 2010. Η χώρα μας δεν θα μπορούσε να είναι απούσα από τις εξελίξεις. Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα με θέμα «Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας», ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας ξεπερνά τις αρμοδιότητες του ΥΜΕ. Ηδη συναντήθηκε με τον Υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο και την επόμενη εβδομάδα θα συναντηθεί με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά προκειμένου να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις σε σχέση με ένα καλύτερο κυβερνητικό συντονισμό στο συγκεκριμένο θέμα. Ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι στην Ελλάδα έχουμε διαχρονικά αρκετά χειρότερες επιδόσεις από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όσον αφορά τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Πάντως, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τροχαίας: ο αριθμός των νεκρών από τροχαία στη διάρκεια του πρώτου 7μήνου εφαρμογής του νέου ΚΟΚ (Ιούνιος-Δεκέμβριος 2007) μειώθηκε κατά 13% στην επικράτεια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2006 (17% στην Αττική). Είναι ενθαρρυντικό στοιχείο αλλά όχι αρκετό. Ο Υπουργός ανέφερε ότι είναι καιρός να αλλάξουμε νοοτροπία, τον τρόπο σκέψης με τον οποίο κινούμαστε στους δρόμους και κυρίως στους δρόμους της πόλης, όπου συμβαίνει το 82% των τροχαίων δυστυχημάτων. Το κλειδί για τη ριζική αλλαγή νοοτροπίας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση από μικρή ηλικία. Γι’ αυτό, μεταξύ άλλων, υπάρχει κινητοποίηση για την επαναλειτουργία των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής, που έχει τεθεί εν αχρηστία από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ήδη ο Υπουργός έστειλε σχετική επιστολή σε 97 Δημάρχους όλης της χώρας. Πάντως όπως έχω γράψει πρόσφατα, χρειάζεται και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να ενεργοποιηθεί για το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, ειδικά στα δημοτικά. Εξάλλου, την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας υπέγραψε και η BP Hellas. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 εκπαιδεύει υποχρεωτικά τους υπαλλήλους και τις οικογένειές τους, υλοποίησε πραγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής σε 50.000 παιδιά ηλικίας 4-7 ετών, παρείχε δωρεάν εκπαίδευση με προσομοιωτή πρόσκρουσης σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων και εκπαίδευσε δωρεάν 1000 επαγγελματίες οδηγούς το 2003.
Το παρ-Agila-ν
Ωφελημένοι με προσφορά όσοι «κλείσουν» από τώρα το μικρό Opel.
Αποστολή στη Μασσαλία
Στο ποδόσφαιρο λένε ότι ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Στο χώρο του αυτοκινήτου συμβαίνει κάτι ανάλογο με τις συνεργασίες των εταιρειών. Αν κριθούν επιτυχημένες, δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις γι’ άλλες. Ετσι, Suzuki και Opel συνέχισαν στο δρόμο της από κοινού προσπάθειας κάλυψης των αναγκών εκείνων που θέλουν να κινούνται στα αστικά κέντρα. Η επόμενη γενιά των αυτοκινήτων πόλης είναι γεγονός, με την παρουσίαση προ ημερών του Suzuki Splash και τώρα του Opel Agila (Αγκίλα) το οποίο οδήγησα προχθές στο μεγάλο γαλλικό λιμάνι, που ίδρυσαν Ελληνες θαλασσοπόροι έμποροι από τη Φώκαια της Μικράς Ασίας (6ο αιώνα προ Χριστού). Τα δύο μοντέλα αντικαθιστούν τους προκατόχους τους Suzuki Wagon R και Opel Agila. Το πρώτο άλλαξε όνομα το δεύτερο όμως το διατηρεί. Μια χαρά είναι άλλωστε. Αναγνωρίσιμο και καλοπουλημένο, με 440.000 μονάδες. Το νέο Agila υπόσχεται περισσότερα με σαφώς πιο φρέσκια εμφάνιση, καλύτερους χώρους, νέους κινητήρες και πλουσιότερο εξοπλισμό. Η Opel έχει τον τρόπο να λανσάρει το μοντέλο που κατατάσσεται λόγω δυνατοτήτων στα λεγόμενα συμπαγή πολυχρηστικά αυτοκίνητα. Από το 2003 ηγείται στα «ενός όγκου» οχήματα με το 7θέσιο Zafira και το 5θέσιο Meriva (195.000 και 140.000 πωλήσεις αντίστοιχα το 2007). Οι Ευρωπαίοι σχεδιαστές και μηχανικοί της Opel (μέλος του ομίλου General Motors), δούλεψαν σχεδόν 4 μήνες με τους ομολόγους τους της Suzuki. Σχεδιαστικά τα δύο αυτοκίνητα είναι ίδια στο πλάι από την μπροστινή κολόνα μέχρι και την πίσω, έχοντας υιοθετήσει τα στιλιστικά στοιχεία της Opel, τα οποία υπάρχουν και στο Corsa. Αλλάζουν μπροστά και πίσω, σε προφυλακτήρες, φωτιστικά, μάσκα. Μέσα είναι ίδια, αλλά με άλλες ταπετσαρίες και χρώματα. Το Agila σε σχέση με το προηγούμενο είναι μακρύτερο κατά 20 εκ. (3,74 μ.), φαρδύτερο κατά 6 εκ. (1,68 μ.) και χαμηλότερο κατά 7 εκ. (1,59 μ.) για καλύτερη αεροδυναμική. Αυτό φάνηκε στις δοκιμές στους φιδίσιους δρόμους πέριξ της Μασσαλίας. Παράλληλα έχει μεγαλώσει και το μεταξόνιο, στα 2,36 μ., κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Είναι αλήθεια ότι μέχρι και 5 ενήλικες κανονικών διαστάσεων χωρούν σχετικά άνετα. Το αυτοκίνητο στέκεται καλύτερα στο δρόμο και σε αυτό συνεισφέρουν τα φαρδύτερα μετατρόχια μπροστά και πίσω (1,47 μ. και 1,48 μ. αντίστοιχα).
Εν συντομία…
Τροφοδοτείται από νέους κινητήρες. Οι βενζίνης 1.0 lt – 65 hp και 1.2 lt – 86 hp, συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 σχέσεων (ο δεύτερος και με αυτόματο 4άρι) και είναι της Suzuki. Λειτουργικοί και με χαμηλή κατανάλωση (5 και 5,5 λίτρα αντίστοιχα στα 100 χλμ.). Πάντως μου άρεσε πολύ ο πετρελαιοκινητήρας της Opel, 1.3 lt common rail turbo - 75 hp με κατανάλωση 4,5 λίτρα! Σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, ανάρτηση μπροστά κλασική με γόνατα McPherson και πίσω σε σχέση με το παλιό ημιάκαμπτος άξονας από άκαμπτος (πιο μαλακός). Στάνταρ το ABS και οι 4 αερόσακοι. Πολλά έξτρα. Τιμές από 9.990 ευρώ. Τον Μάιο στην αγορά, με προσφορές για όσους το παραγγείλουν τώρα.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.