Η ιαπωνική φίρμα που έχει δείξει αξιόλογα δείγματα γραφής με το Swift, το παλιό αλλά και το καινούργιο που κυκλοφορεί με επιτυχία, αλλά που απέτειχε σε ενδιάμεσα, μικρομεσαία αμαξώματα (Liana), θεώρησε σκόπιμο ότι χωρά ένα ακόμη μοντέλο στη γκάμα, μικρότερο του Swift. Δεν έκανε λάθος εκτίμηση και η Opel συνεργάστηκε ξανά μαζί της, προκειμένου να έχει κι αυτή ένα ακόμα μικρότερο του Corsa μοντέλου. Όπως είχε γίνει προ ετών με τα Wagon R και Agila, η Suzuki θα «δανείσει» αμάξωμα και μηχανικά μέρη στην Opel. Τα αυτοκίνητα θα παράγεται στο εργοστάσιο της Suzuki στην Ουγγαρία και η γραμμή παραγωγής θα χωρίζεται ώστε από τη μια πλευρά να βγαίνουν Splash και από την άλλη Agila. Το πρώτο δεν το οδήγησα, μια και η εισαγωγική εταιρεία δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να βρεθούμε στην επίσημη παρουσίαση, αλλά το δεύτερο θα το οδηγήσω αυτή τη βδομάδα στη Μασσαλία που θα πάω προσκεκλημένος της General Motors (μέλος η Opel). Πάντως μια πρώτη άποψη έχω για το αυτοκίνητο, το οποίο θεωρώ ότι είναι πραγματικά όμορο, απλό, με σύγχρονες γραμμές και δυναμικό χαρακτήρα. Το Splash, έκανε την εμφάνισή του στην έκθεση του Παρισιού τον Σεπτέμβριο του 2006. Είναι ένα συμπαγές πολυχρηστικό μοντέλο με σπορ στοιχεία, που συνδυάζει το δυναμισμό του Swift και την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού, χάρη στο φαρδύ και ψηλό αμάξωμά του. Δεν αντικαθιστά κάποιο από τα υπάρχοντα Suzuki, αλλά αποτελεί κάτι καινούργιο. Απευθύνεται στους σύγχρονους Ευρωπαίους οδηγούς, που επιζητούν άνεση, ευρυχωρία, καλή ποιότητα, ασφάλεια, προσεγμένη οδική συμπεριφορά, δυναμικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μικρές εκπομπές ρύπων. Ειδικότερα στον τομέα της ασφάλειας η Suzuki έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση και έτσι το μοντέλο, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, θα διαθέτει από 2 έως 6 αερόσακους και ESP για την πρόσφυση (σε υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού). Το Splash είναι το τέταρτο κατά σειρά νέο μοντέλο που παρουσιάζει η Suzuki σε λιγότερα από τρία χρόνια - μετά τα Swift, Grand Vitara και SX4. Διαθέτει ένα ευρύχωρο αμάξωμα με μήκος 3,7 μ., πλάτος 1,7 μ. και ύψος 1,6 μέτρα. Φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες επιβάτες και έχει ικανοποιητικό, διπλό χώρο αποσκευών.
Εν συντομία…
Το Splash θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.0lt – 65hp και 1.2lt – 86hp, με χαμηλές εκπομπές ρύπων (120 και 131 γρ./χιλ. αντίστοιχα) για το διοξείδιο του άνθρακα. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και προαιρετικά με αυτόματο 4άρι. Οι κινητήρες παρουσιάζουν πολύ μικρές εσωτερικές τριβές, ενώ αποδίδουν τη μέγιστη ροπή τους σε χαμηλό αριθμό στροφών. Καταναλώνουν αντίστοιχα 5 και 5,5 λίτρα καυσίμου. Η Suzuki προσφέρει και έναν ακόμα κινητήρα πετρελαίου, κατά παραγγελία. Είναι τεχνολογίας common rail με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, 1.3lt, δεκαεξαβάλβιδος με turbo, αποδίδοντας ισχύ 75hp. Στην Ελλάδα αναμένεται τον Απρίλιο με τιμές που δεν έχουν καθοριστεί ακόμα αλλά όπως αντιλαμβανόμαστε να είναι φθηνότερο του Swift.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.