Φύσηξε ο Βαρδάρης και έφερε…C-Crosser. Κι είναι τόσο ισχυρός, που το νέο μοντέλο της Citroen στην κατηγορία των οχημάτων «ελευθέρου χρόνου» ή SUV όπως αποκαλούνται, αναμένεται να…πλήξει από την ερχόμενη Δευτέρα όλη τη χώρα. Εγώ το οδήγησα την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη και είμαι έτοιμος να σας το παρουσιάσω. Πάντως είχα μια σχετική άποψη για το αυτοκίνητο. Είδα την τελική του μορφή στην έκθεση της Γενεύης πέρυσι τον Μάρτιο και ομολογουμένως μου άρεσε. Αλλά και οδηγικά ήξερα περίπου τι θα συναντούσα. Επειδή είχα πάρει μια γεύση από το τρίδυμο αδερφάκι του, Mitsubishi Outlander. Κι αν απορείτε ξεκαθαρίζω αμέσως την κατάσταση. Ο όμιλος PSA (Peugeot – Citroen) μετά την επιτυχημένη συνεργασία με την Toyota στην από κοινού παραγωγή τριών πανομοιότυπων αυτοκινήτων (107, C1, Aygo), επέλεξε την Mitsubishi για να μπει αφενός στην κατηγορία των SUV που είναι ανερχόμενη στην αγορά διεθνώς και στην χώρα μας (37.000 μοντέλα το 2007) και, αφετέρου, να ολοκληρώσει τη γκάμα των μοντέλων της. Ετσι η Citroen με το C-Crosser έχει παρουσία στο 100% της αγοράς. Το μοντέλο όπως προανέφερα είναι προϊόν συνεργασίας. Η Mitsubishi δίνει το αξιόπιστο σασί, σε έναν τομέα που είναι μετρ με αναρίθμητες επιτυχίες στο ράλι Ντακάρ και ο PSA τον κινητήρα πετρελαίου. Οσο για τον αντίστοιχο της βενζίνης, μιλάμε για παγκοσμιοποίηση, μια και συνεργάστηκαν γι’ αυτόν Mitsubishi – Hyundai – Chrysler. Κι όλα αυτά στην προσπάθεια περιορισμού του κόστους, ώστε οι εταιρείες να μην ξοδεύουν πολλά για να έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν αυτοκίνητα σε ανταγωνιστικές προς τον καταναλωτή τιμές. Το C-Crosser είναι από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας (4,64 μ. μήκος, 1,81 μ. πλάτος και 1,73 μ. ύψος) και με μακρύ μεταξόνιο των (2.67 μ.). Εισάγεται στη χώρα μας με 5+2 θέσεις (για 7 άτομα) που διπλώνουν ανεξάρτητα στο πάτωμα (για 5 άτομα). Ο πάγκος της 2ης σειράς καθισμάτων σύρεται κατά 8 εκ., με την πλάτη να αναδιπλώνεται και να χωρίζει 60:40, δημιουργώντας χώρο φόρτωσης από 441 λίτρα μέχρι και 1.686. Εξοπλισμός φουλ, με 8 αερόσακους, ABS, κατανομή πέδησης, ESP για την ευστάθεια, αυτόματο κλιματισμό, 18άρες ζάντες, ραδιο-Cd κ.λ.π. Τιμές από 32.950 ευρώ.
Εν συντομία…
Η πρόσοψη είναι όλα τα λεφτά. Ο κινητήρας βενζίνης 2.4 lt - 170 hp συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικά CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και με χειροκίνητη αλλαγή). Ο πετρελαιοκινητήρας 2.2 lt – 160 hp έχει 6άρι μηχανικό κιβώτιο και είναι εφοδιασμένος με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων. Κινούν άνετα το αμάξωμα, μόνο που ψηφίζω πετρέλαιο λόγω της φοβερής ροπής (380 Nm στις 2.000 σ.α.λ.) και της κατανάλωσης (7,3 λίτρα). Η ανάρτηση είναι καλή, με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (κάπως σκληροί). Η μετάδοση της κίνησης γίνεται με διακόπτη. Στον μπροστινό άξονα (2WD) και στους δύο με ηλεκτρονική κατανομή (4WD) ή με κατά μιάμιση φορά παραπάνω ροπή στον πίσω άξονα (Lock).
Αποστολή στη Θεσσαλονίκη: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.