Στους ταραγμένους από κάθε άποψη δρόμους της Σικελίας, το i10 (άι-τεν προφέρεται) επέφερε ηρεμία. Εστω και για δύο ημέρες που βρεθήκαμε εκεί για να το οδηγήσουμε. Το νέο Hyundai i10 έχει την ίδια φιλοσοφία με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Το Atos στα 10 χρόνια που πωλείται έχει αξιοθαύμαστη πορεία στην αγορά. Καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης του νεανικού κοινού ή μιάς οικογένειας που θέλει ένα δεύτερο αυτοκίνητο για το άστυ. Το i10, με πιο σύγχρονη εμφάνιση, εναρμονίζεται στο πνεύμα ανανέωσης της γκάμας Hyundai, η οποία ξεκίνησε με το μικρομεσαίο μοντέλο i30.
Δεν εντυπωσιάζει σχεδιαστικά αλλά και δεν περνά απαρατήρητο. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά είναι επίσης μεγάλα και κάθετα με οριζόντιες γραμμές αντανάκλασης, ενώ η πόρτα έχει χαμηλό κατώφλι για να χωρούν πιο εύκολα οι αποσκευές. Το i10 είναι ευέλικτο στην πόλη, αν και διαθέτει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Με 2,38 μ. είναι πραγματικά άνετο για 4 ενήλικες επιβάτες (με καλή θέληση χωρά και 5ο άτομο), ενώ διόλου αμελητέα είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 225 λίτρων, φιλοξενώντας εύκολα δύο σακ βουαγιάζ.
Ωστόσο με λιγότερα άτομα και με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα (διαιρούνται 60;40), χωρούν περισσότερα αντικείμενα. Αλλά σε αυτοκίνητο πόλης αναφερόμαστε και όχι σε τουρισμού. Η καμπίνα εκτός από ευρύχωρη είναι και ευχάριστη. Καλαίσθητα υφάσματα, σχετικά μαλακά πλαστικά και καθίσματα με 5 προσκέφαλα που παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Η κονσόλα σε σχήμα V φιλοξενεί περιστροφικά χειριστήρια για τον μηχανικό κλιματισμό και το λεβιέ ταχυτήτων. Ο πίνακας διαθέτει ένα μεγάλο ταχύμετρο και στο ταμπλό είναι τοποθετημένο ένα εργοστασιακό ραδιο-cd με ΜΡ3 που συνδέεται με 6 ηχεία. Στους δρόμους του Παλέρμο το Hyundai i10 συμπεριφέρθηκε υπέρ του δέοντος.
Η ανάρτηση έχει βελτιωθεί από το Atos. Μπροστά υπάρχει νέο υποπλαίσιο και η αντιστρεπτική δοκός συνδέεται απευθείας με το γόνατο McPherson κι όχι με το ψαλίδι, περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές. Πίσω, τοποθετήθηκε νέος ημιάκαμπτος άξονας και αυξήθηκαν οι διαδρομές επαναφοράς στα αμορτισέρ, για μεγαλύτερη απορρόφηση των κραδασμών. Μου άρεσε η αμεσότητα του τιμονιού, το οποίο έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Ηταν μαλακό στις μικρές ταχύτητες και πιό σκληρό στις μεγάλες.
Εν συντομία…
Το Hyundai i10 θα είναι διαθέσιμο την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου με τον υπάρχοντα κινητήρα βενζίνης 1.1 lt - 66 hp και με έναν αποδοτικό και οικονομικό turbo πετρελαίου 1.1 lt - 75 hp που καταναλώνει μόλις 4,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 σχέσεων. Η κλιμάκωση ήταν δύσκολη με τον κινητήρα πετρελαίου, σε αντίθεση με την βενζινοκίνητη έκδοση που λειτούργησε άψογα. Τον Σεπτέμβριο πάντως θα έρθει και ο καινούργιος κινητήρας βενζίνης 1.2 lt – 75 hp, ενώ με παραγγελία διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων. Το ABS με την ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και τα 4 δισκόφρενα παρέχουν ικανοποιητικό φρενάρισμα, ενώ στην ασφάλεια των επιβατών συνεισφέρουν οι 4 αερόσακοι που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της απλής έκδοσης που έχει πολλά στάνταρ ακόμα. Το Hyundai i10 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στις Ινδίες. Με κορεατική ταυτότητα και ευρωπαϊκή φινέτσα οι συστάσεις δόθηκαν. Απομένουν οι τιμές. Κοντά στα 9.000 ευρώ η πρώτη έκδοση.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.