Το νέο Honda Civic στην 8η γενιά του, είναι αναμφίβολα από τα πιο καλοσχεδιασμένα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Διαθέτει τολμηρές γραμμές, σε ορισμένες περιπτώσεις φουτουριστικές και ξεχωρίζει για την αεροδυναμική του. Οδήγησα πρόσφατα την 3θυρη έκδοση του μοντέλου, που για εμπορικούς λόγους η Honda την ονομάζει Type S. Διατίθεται μόνο με μεγάλου κυβισμού κινητήρα 1.8 lt και ουσιαστικά τοποθετείται μεταξύ της αντίστοιχης απλής 5θυρης έκδοσης και του πανίσχυρου Type R με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που αποδίδει 201 hp και εφοδιάζεται με όλα τα σπορ αξεσουάρ της μάρκας.
Το 3θυρο λοιπόν, μοιάζει αρκετά με το 5θυρο, έχει πιο έντονο στυλ coupe, μεγαλύτερες πόρτες (από το 5θυρο) και το πιο κεκλισμένο πίσω πλαϊνό παράθυρο. Στο εξωτερικό η κατάσταση θυμίζει…διαστημόπλοιο, αναφορικά με το κυρτό ταμπλό και τα όργανα τοποθετημένα σε δύο επίπεδα. Στο βάθος υπάρχει το ψηφιακό ταχύμετρο και μπροστά το αναλογικό στροφόμετρο και οι λοιπές ενδείξεις. Γενικά η εικόνα είναι ευχάριστη, η καμπίνα ευρύχωρη και τα καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα, ώστε να περάσουν οι επιβάτες στις πίσω θέσεις, οι πλάτες των οποίων αναδιπλώνονται και διαιρούνται κατά 60:40 για να φιλοξενήσουν από 485 λίτρα (ίδιο πορτμπαγκάζ με το 5θυρο, με δεύτερο πάτωμα - από κάτω - 70 λίτρων) έως 1.352 με τα καθίσματα διπλωμένα. Στα μπροστινά καθίσματα κάθεσαι καλά, είναι ημιμπάκετ και έχουν επένδυση μαύρη αλκαντάρα.
Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι ψηλά τοποθετημένο στο ταμπλό, εύχρηστο, τριγωνικό και μικρό σε μέγεθος. Η κλιμάκωση του είναι απίστευτα εύκολη και άμεση. Οι διάτρητες πεντελιέρες αλουμινίου προσδίδουν το σπορτίφ χαρακτήρα που χρειαζόταν επιπλέον, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι (ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος) σχεδιαστικά είναι χάρμα ιδέσθαι. Δεν μου άρεσε η κακή ορατότητα πίσω, με την αεροτομή και το μεσαίο (μικρό μεν) πίσω προσκέφαλο να κρύβουν το χώρο, ο λεβιές του χειρόφρενου και το πεντάλ του γκαζιού. Ηταν πολύ σφικτό με το πρώτο πάτημα, σαν να κοντεύει να τερματίσει.
Πάντως ανέβαζε γρήγορα τις στροφές στον κινητήρα που αποδίδει 140 hp στις 6.300 σ.α.λ., ο οποίος τίθεται σε λειτουργία με διακόπτη. Η καλή ροπή των 174 Nm στις 4.300 σ.α.λ. συνεισφέρει στη γρήγορη επιτάχυνση των 8,9 δευτερολέπτων στα 0-100 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να ξεφεύγει λίγο από τα 200 χλμ/ώρα. Με φυσιολογική οδήγηση μπορεί να επιτευχθεί κατανάλωση 6,6 λίτρα/100 χλμ.
Εν συντομία…
Μου άρεσε πολύ η απόκριση του τιμονιού, με την ηλεκτρική υποβοήθηση. «Εκοβε» καταπληκτικά και ήταν σκληρό όσο έπρεπε. Για την ανάρτηση χρησιμοποιήθηκε πίσω ημιάκαμπτος άξονας (όπως και στο 5θυρο) που είναι κάπως σκληρός, αντί πολλαπλοί σύνδεσμοι που έχουν τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας. Όμως το αυξημένο μετατρόχιο κατά 2 εκ. προσφέρει καλύτερο κράτημα. Μπροστά υπάρχουν κλασικά γόνατα McPherson, τα ελατήρια έγιναν πιο σφικτά και άλλαξε η απόσβεση των αμορτισέρ. Στην πέδηση φροντίζουν τα 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά) και το ABS με ηλεκτρονική κατανομή. Στην ευστάθεια συμβάλλει το ηλεκτρονικό σύστημα (VSA), το οποίο απενεργοποιείται για πιο σπορτίφ οδήγηση. Στάνταρ είναι οι 6 αερόσακοι, όπως και τα ενεργά προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα, το σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix, ο αυτόματος κλιματισμός, οι ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές, καθρέπτες) και το ραδιο-Cd με 4 ηχεία. Τιμή από 23.490 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.