Ο έντονος ανταγωνισμός επιτάσσει συχνές αλλαγές που δεν είναι απαραίτητο να αφορούν συνολικά το αυτοκίνητο αλλά και επιμέρους σημεία του. Στη Saab δεν συνηθίζουν κάτι τέτοιο σε τακτά διαστήματα, διατηρώντας μια διαχρονικότητα μοναδική. Όμως, η σουηδική φίρμα, μέλος του ομίλου της General Motors, μπήκε κι αυτή στον πειρασμό να φρεσκάρει τη σειρά του μοντέλου 9-3, κυρίως στη σχεδίαση, που έγινε πιο τολμηρή - όχι τόσο πάντως όσο οι Σουηδέζες τουρίστριες που έρχονται στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Οπτικά το νέο 9-3 κάνει μπαμ. Το μπροστινό τμήμα κυριαρχεί στην εικόνα του αυτοκινήτου, με σχεδίαση που εμπνέεται από το καταπληκτικό πρωτότυπο σπορ Saab Aero X, με ανοιγόμενη οροφή προς τα πάνω, σαν τα αεροσκάφη. Η Saab δεν ήθελε βέβαια και πολύ να εφαρμόσει στο δρόμο ότι έχει καταφέρει με επιτυχία στην αεροναυπηγική. Βαθύτερη γρίλια, νέοι προβολείς με λεπτή ζώνη φωτισμού και καπό σε σχήμα οστράκου που έρχεται σε αρμονία με το καμπύλο παρμπρίζ. Στην έκδοση Sport Sedan Aero που οδηγούμε, ο ανασχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας χωρίς πλέον προστατευτικά, με τονισμένο αεραγωγό, βαθιές σχισμές και ματ χρώμιο, θυμίζει ευθέως τζετ αεροσκάφους. Καινούργια είναι και τα πίσω φωτιστικά, ενώ στο εσωτερικό ουδεμία αλλαγή παρατηρείται σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Παραμένει σπορ, με κλασικές γραμμές, παραδοσιακά χαρακτηριστικά Saab, όπως είναι τα χειριστήρια της κονσόλας και φυσικά πολυτέλεια με δερμάτινο σαλόνι, επενδύσεις αλουμινίου, χειριστήρια στο τιμόνι για το ηχοσύστημα και μπάκετ καθίσματα. Είναι άνετο για 4 ενήλικες και το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί κοντά στα 425 λίτρα. Κυκλοφορώντας στους δρόμους λίγοι ήταν εκείνοι που δεν κοίταξαν το αυτοκίνητο με επιμονή. Συνεπώς προκαλεί το μάτι. Στο δρόμο μου άρεσε. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας των 210 ίππων κρίνεται απόλυτα επαρκής για τις ανάγκες του ταξιδιού και κυρίως στις επιταχύνσεις, με 7,7 στα 0-100 χλμ/ώρα. Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, με ικανοποιητικό «κούμπωμα» των σχέσεων και η ροπή των 300 Nm διατηρείται σταθερή μεταξύ 2.500 και 4.000 σ.α.λ. Βέβαια είναι λίγο εκρηκτικό στην εκκίνηση και θέλει προσεκτικό χειρισμό, αναφορικά με τις κινήσεις του τιμονιού το οποίο έχει υδραυλική υποβοήθηση.
Εν συντομία…Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο παραμένει στιβαρό, έχει καλή αεροδυναμική, κατανομή βάρους 60-40 μπροστά - πίσω και δείχνει ότι του αρέσει η ευθεία (τελική ταχύτητα 235 χλμ.). Οσο για την μέση κατανάλωση, επειδή η τιμή της βενζίνης βρίσκεται ψηλά, θέλει περίπου 8,1 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Με το νέο Saab 9-3 Sport Sedan Aero φρέναρα καλύτερα σε σχέση με το παλιό. Ισως επειδή χρησιμοποιούνται μεγαλύτεροι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, διαμέτρου 302/292 χιλ. Η κατανομή της πίεσης της πέδησης ρυθμίζεται ηλεκτρονικά μέσω του ABS, ενώ στάνταρ υπάρχει το σύστημα ευστάθειας με έλεγχο για την πρόσφυση. Σε εξοπλισμό περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό κι όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Επιπλέον, το αυτοκίνητο δοκιμής είχε: ηλεκτρική γυάλινη οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με μνήμη στη θέση του οδηγού, προβολείς Χenon και βοηθητικό σύστημα παρκαρίσματος. Κόστος 47.560 ευρώ με πινακίδες και τέλη κυκλοφορίας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.