Πολλοί συνάδελφοι δημοσιογράφοι υποστηρίζουν ότι οι παρουσιάσεις ελαστικών δεν έχουν και τόσο ενδιαφέρον από τις αντίστοιχες των αυτοκινήτων. Γιατί έχουν λιγότερη οδήγηση, περιορισμένη περιπέτεια και περισσότερη εξειδίκευση. Μερικές φορές όμως αποδεικνύονται αρκετά ενδιαφέρουσες. Κυρίως τώρα που η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των εργασιών και των συζητήσεων. Η Ευρωπαϊκή Ενωση άλλωστε έχει θεσπίσει κανονισμούς για το εγγύς μέλλον και όποιος δεν συμμορφωθεί θα υποστεί κυρώσεις. Εχω ξαναγράψει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κάνει άλματα και όχι βήματα στον τομέα αυτό. Τα νέα μοντέλα χρησιμοποιούν πιο φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες, έχουν ανακυκλώσιμα υλικά και ανακυκλώνονται ολοένα και σε μαγλύτερο βαθμό. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και οι εταιρείες ελαστικών. Οι κορυφαίες στο είδος τους μάλιστα, «πιάνουν» αρκετά νωρίτερα τα όρια που θέτει η Ε.Ε (όχι αρωματικά έλαια). Για παράδειγμα η Pirelli, η οποία παρουσίασε τη νέα γενιά του Cinturato, του ελαστικού - ορόσημο για τη μάρκα, που από τις αρχές του 2008 έχει τις προδιαγραφές περιβάλλοντος του 2010. Βρέθηκα την περασμένη εβδομάδα στο Μιλάνο, τη μεγάλη βιομηχανική πόλη του ιταλικού βορρά, στην έδρα της Pirelli. Ψιλόβροχο τη μια μέρα, λιακάδα τις άλλες δύο. Καθαρά μιλανέζικο σκηνικό δηλαδή. Στη Piazza Duomo με την επιβλητική εκκλησία η εικόνα πάντως ήταν διαφορετική. Η Pirelli είχε τοποθετήσει ένα διάφανο περίπτερο με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του νέου ελαστικού, ενώ τριγύρω υπήρχαν παντού γιγαντοαφίσες. Κατά σύμπτωση στο Μιλάνο, εδώ και μερικές ημέρες ισχύει δακτύλιος με διόδια για τα οχήματα, ανάλογα τον κυβισμό, ώστε να περιοριστεί η κίνηση στο κέντρο και η ατμοσφαιρική επιβάρυνση. Ετσι το νέο «πράσινο» ελαστικό της Pirelli έβρισκε πρόσφορο έδαφος για προβολή. Φυσικά δεν απευθύνεται μόνο στην ιταλική αγορά αλλά διεθνώς. Από χθες μάλιστα πωλείται και στη χώρα μας, καλύπτοντας περίπου το 70% της αγοράς των αυτοκινήτων. Σε πρώτη τοποθέτηση το διαθέτουν αυτοκίνητα των εταιρειών: Fiat, Mercedes, Peugeot, VW και Seat. Σύντομα θα προστεθούν κι άλλες μάρκες, αλλά τα δύο τρίτα του όγκου παραγωγής (από τα εργοστάσια: Μπολάτε – Ιταλία, Σμύρνης – Τουρκία, Μανρέσα – Ισπανίας, Καρλάιλ – Μ. Βρετανίας) προορίζονται για ελαστικά αντικατάστασης, στα βουλκανιζατέρ.
Εν συντομία…
Το πρώτο Cinturato κατασκευάστηκε το 1951 και αποτέλεσε τεχνολογική επανάσταση για τη μάρκα. Ηταν το δικό της radial ελαστικό, που μεσουράνησε εκείνη την εποχή. Ο Φάντζιο πήρε πρωταθλήματα με τη Ferrari στη Φόρμουλα 1 αλλά η εμπορική καταξίωση ήρθε στα τέλη της δεκαετίας του 1960, με το σλόγκαν: «Cinturato είναι μόνο Pirelli». Μέχρι τη δεκαετία του 1970 βρισκόταν στις επάλξεις, με πωλήσεις σε 137 χώρες. Τώρα επανέρχεται ο θρύλος με δύο τύπους ελαστικού: P4 με ασύμμετρη χάραξη πέλματος για μικρά αυτοκίνητα (ζάντα από 13 – 14 ίντσες) και P6 με κανονική χάραξη για μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα (14 - 16 ίντσες). Οσον αφορά τα συγκριτικά στοιχεία σε σχέση με τα προηγούμενα αντίστοιχα ελαστικά της μάρκας: P3000 και P6000 Powergy, έχει μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος στο βρεγμένο κατά 11% και στο στεγνό κατά 5%. Επίσης, η αντίσταση κύλησης μειώθηκε κατά 20%, οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται κατά 4% (κέρδος 40 λίτρα καυσίμου το χρόνο με 15.000 χλμ.), ενώ αυξάνεται η διάρκεια ζωής του ελαστικού από 3 σε 4 χρόνια (60.000 χλμ.).
Αποστολή στο Μιλάνο: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.