Δύο χρόνια και κάτι μετά την παρουσίαση στην Ελλάδα του νέου Leon 2ης γενιάς, το μοντέλο της ισπανικής φίρμας – μέλος του ομίλου VW απέκτησε νέο κινητήριο σύνολο το οποίο αναμένεται να ενδυναμώσει την εμπορική πορεία του Leon στη χώρα μας (10ο στην κατάταξη των μικρομεσαίων μέχρι τον Νοέμβριο του 2007) αλλά και διεθνώς. Κατά τη γνώμη μου το αυτοκίνητο έχει αδικηθεί εμπορικά αλλά δεν οφείλεται κυρίως στη βούληση των υποψήφιων αγοραστών της κατηγορίας, αλλά στις ισορροπίες μεταξύ των εταιρειών του ομίλου της VW. Ετσι, το γκρουπ αντί να εφοδιάσει αμέσως το Leon με τους καινούργιους και υπέροχους κινητήρες τεχνολογίας TSI με τούρμπο και μηχανικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων μαζί ή με το δεύτερο μόνο, τους τοποθέτησε πρώτα στα μοντέλα VW (Touran, Jetta, Eos, Passat, νέο Tiguan) και Audi A3 (και λογικό ήταν) και τώρα στο Seat Leon. Καλώς το κι ας άργησε…Λοιπόν, το Leon φόρεσε κι αυτό τον νέο κινητήρα 1.4 lt TSI – 125 hp, με τη χαρτογράφηση που έχει και το A3 και όχι το Golf (112 hp). Ο μικρός κυβισμού κινητήρας συνδυάζει υψηλή ιπποδύναμη και χαμηλή κατανάλωση (6,4 λίτρα/100 χλμ. – 155 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, παρέχει άμεση απόκριση. Τοποθετείται στη γκάμα του μοντέλου ανάμεσα στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 8βάλβιδο κινητήρα 1.6 lt – 102 hp και σε εκείνη με τον 1.8 lt TFSI – 160 hp (επίσης ίδιο με του Α3) που είναι άμεσου ψεκασμού με τούρμπο. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του 1.4 lt TSI, είναι ότι η ισχύς των 125 hp αποδίδεται στις 5.000 σ.α.λ., ενώ τα 200 Nm ροπής είναι διαθέσιμα μεταξύ 1.500 - 4.000 σ.α.λ. Κάτι ανάλογο ήταν εφικτό μόνο με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.0 lt. Η επιτάχυνση έχει περιοριστεί στα 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει στα 197 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την οδηγική εμπειρία από το Leon αλλά και τα υπόλοιπα μοντέλα που φορούν τον νέο κινητήρα 1.4 lt TSI, η σταθερή παραγωγή ισχύος σε ευρύ φάσμα στροφών εξασφαλίζει ομαλή επιτάχυνση και ευχάριστη οδήγηση με ήπιες εκρήξεις. Από τις πιό ενδιαφέρουσες τεχνολογικές καινοτομίες του κινητήρα είναι το υδρόψυκτο intercooler που ενσωματώνεται στην πολλαπλή εισαγωγής. Η χρήση του νερού αντί του αέρα κάνει το intercooler να λειτουργεί αποτελεσματικότερα, αντισταθμίζοντας το μεγάλο ποσό θερμότητας που εκλύεται. Επίσης, ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και περιλαμβάνει αισθητήρα μέτρησης θερμοκρασίας ελαίου. Ακόμη, ο στρόβιλος του συμπιεστή καυσαερίων έχει ξανασχεδιαστεί και μαζί με τη νέα ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, αποδίδει πολύ καλά στις χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του στροβίλου είναι 220.000 σ.α.λ. και η μέγιστη πίεση 1.8 bar.
Εν συντομία…
Το Seat Leon με το νέο κινητήρα 1.4 lt TSI – 125 hp διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις. Η βασική Elegance διατίθεται με ιδιαίτερα ικανοποιητικό βασικό εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέπτες και κλειδαριές, 16άρες ζάντες αλουμινίου, ABS με TCS για τον έλεγχο της ολίσθησης και προβολείς ομίχλης στην τιμή των 16.800 ευρώ. Επίσης προσφέρεται και με πλουσιότερο εξοπλισμό σε εκδόσεις Sport, Sport Pack (με ESP για την ευστάθεια και ηλιοροφή), Stylance και SportUp. Επίσης, με τον ίδιο κινητήρα προσφέρεται και το Αltea σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (από 16.900 ευρώ), όπως και το μακρύτερο αμάξωμα Altea XL (από 17.900 ευρώ). Η χρηματοδότηση γίνεται με διάφορα προγράμματα, από 0% προκαταβολή με έντοκη εξόφληση σε 60 μήνες, έως 50% προκαταβολή και άτοκη εξόφληση σε 60 μήνες.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.