Όταν έχεις απέναντί σου τους Γερμανούς κατασκευαστές, ειδικά όταν πρόκειται για αυτοκίνητο «ανώτερης ποιότητας» στη μεσαία κατηγορία, τότε πρέπει να αντιπαραθέσεις κίνητρα για να τους αντιμετωπίσεις. Στην περίπτωση της Lexus, της θυγατρικής μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων της Toyota, η ιδιαιτερότητα έγκειται στο γεγονός ότι τα μοντέλα της δεν είναι ευρέως διαδεδομένα λόγω ίσως της πολιτικής προώθησης της μάρκας στη χώρα μας και λιγότερο της τιμής, αφού τα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού (Mercedes C-Class, Audi A4, BMW Σειρά 3) έχουν παραπλήσιο τιμοκατάλογο.
Οδηγώντας εν Ελλάδι προ ημερών το μοντέλο IS 250, είναι αλήθεια ότι αισθάνθηκα να ξεχωρίζω στο δρόμο. Από την άποψη ότι το σήμα και το σχήμα δεν είναι συνηθισμένο στο μάτι. Βέβαια οι ψαγμένοι το γνωρίζουν αλλά…Ας είναι. Πάντως δεν φάνηκε να ξεχωρίζω αρνητικά. Ισα ίσα μία και η σιλουέτα του αυτοκινήτου είναι τόσο εκλεπτισμένη για τετράθυρο sedan, τόσο προσεγμένη σε γραμμές (θυμίζει κάπως coupe) που προσδίδει κύρος, έχοντας στη σκούρα μάσκα ένα μονόγραμμα (L) που δεν το βρίσκεις εύκολα σε μοντέλο παρκαρισμένο κοντά στο… περίπτερο του ιδιοκτήτη. Ή γνώμη μου είναι λοιπόν ότι δεν χρειάζεται απαραίτητα να διαλέγουμε ένα αυτοκίνητο που το προτιμούν χιλιάδες, αρκεί να μην υπολείπεται σε ποιότητα, εξοπλισμό, οδηγική συμπεριφορά και τιμή. Για το πρώτο δεν γίνεται εύκολα λόγος. Σε φινίρισμα και υλικά θεωρώ ότι ικανοποιεί απόλυτα με τα μαλακά πλαστικά, τις δερμάτινες ταπετσαρίες, τα ξύλινα και χρωμιωμένα διακοσμητικά.
Εντυπωσιάζει η μεγάλη κάθετη κονσόλα με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, όπως και η προέκτασή της ανάμεσα στα καθίσματα φιλοξενώντας έναν ευρύχωρο ντουλαπάκι μικροαντικειμένων. Οι χώροι για οδηγό και συνοδηγό είναι πράγματι πλούσιοι, αλλά κάπως μικρότεροι πίσω για ακόμα δύο επιβάτες. Ωστόσο χωρά και τρίτος, αλλά θα βολευτεί δυσκολότερα στη μέση με την προτεταμένη πλάτη που χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο ή τραπεζάκι ενίοτε. Η ανώτερη ποιότητα δεν εξαντλείται μόνο στα υλικά αλλά και στην εξυπηρέτηση. Ετσι δεν χρειάζεται να βάλεις το κλειδί στη μίζα, αλλά την κάρτα στην…τσέπη σου. Πατώντας απλά το διακόπτη on-off ο V6 κινητήρας βενζίνης 2.5 lt τίθεται σε λειτουργία. Στο αυτοκίνητο δοκιμής μάλιστα δεν χρειαζόταν καν να χρησιμοποιήσεις το αριστερό πόδι, αφού δεν υπάρχει συμπλέκτης.
Αιτία το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 6 σχέσεων, με μηχανική αλλαγή ταχυτήτων είτε με διακόπτες στο λεβιέ, είτε με τις μανέτες πίσω από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Ο κινητήρας αποδίδει 208 ίππους με σχετικά καλή ροπή (252 Nm στις 4.800 σ.α.λ.), μεταδίδοντας την κίνηση στον πίσω άξονα. Καταναλώνει σε μικτό κύκλο κίνησης 9,3 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση), εκπέμποντας 222 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Εν συντομία…
Στο δρόμο το IS 250 δείχνει στιβαρό και λιγότερο σπορτίφ. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Οι περιττές κλίσεις έχουν αποφευχθεί λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, ενώ οι πλαγιολισθήσεις είναι ελάχιστες από την ύπαρξη του συστήματος ευστάθειας. Μόνο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης απενεργοποιείται με διακόπτη αλλά για ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα. Ισα ίσα για να παίξεις λίγο δηλαδή, αφού πάνω από όλα μετρά η ασφάλεια. Σε αυτή συνεισφέρουν οι αερόσακοι: οδηγού – συνοδηγού, πλευρικοί τύπου κουρτίνας (εκτείνοντας κατά μήκος όλης της καμπίνας) και γονάτων οδηγού – συνοδηγού.
Οσον αφορά στο φρενάρισμα, το ABS με υποβοήθηση και κατανομή πέδησης επαρκεί, σε συνδυασμό με τους αεριζόμενους δίσκους μπροστά και τους απλούς πίσω. Μου φάνηκε όμως αρκετά προοδευτικό το φρενάρισμα. Θα το ήθελα πιο άμεσο. Σε εξοπλισμό τα έχει σχεδόν όλα ηλεκτρικά (κλειδαριές, παράθυρα, καθίσματα κ.λ.π.), όπως και αυτόματο κλιματισμό. Τιμές από 41.200 (χωρίς δερμάτινη ταπετσαρία και αυτόματο κιβώτιο).
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.