Νέα μοντέλα

Φρεσκαρίστηκε το Opel Zafira

Πριν από περίπου δύο χρόνια οδήγησα στην Ελλάδα τη δεύτερη γενιά του Opel Zafira, του πολυμορφικού (λόγω των δυνατοτήτων διαρρύθμισης του εσωτερικού) ή πολυχρηστικού (εξυπηρετεί με την ίδια ευκολία ζευγάρια με δραστηριότητες ή οικογένειες με παιδιά), το οποίο σε ευρωπαϊκό επίπεδο κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία του με πωλήσεις πάνω από 450.000 μονάδες και μερίδιο αγοράς περίπου 10%. Βέβαια στην αλλοπρόσαλλη ελληνική αγορά που ο καταναλωτής ενδιαφέρεται περισσότερο για την τιμή του αυτοκινήτου και λιγότερο για το πακέτο: εμφάνιση – εξοπλισμός – οδική συμπεριφορά – χώροι – τιμή, το Zafira πέρυσι ήταν 8ο στην κατηγορία του (822 μονάδες) και φέτος στο πρώτο 10μηνο 6ο (709 αυτοκίνητα). Κατά την εκτίμησή μου είναι αδικημένο από τους πελάτες και θα μπορούσε να έχει καταγράψει περισσότερες πωλήσεις.

Πριν από περίπου δύο χρόνια οδήγησα στην Ελλάδα τη δεύτερη γενιά του Opel Zafira, του πολυμορφικού (λόγω των δυνατοτήτων διαρρύθμισης του εσωτερικού) ή πολυχρηστικού (εξυπηρετεί με την ίδια ευκολία ζευγάρια με δραστηριότητες ή οικογένειες με παιδιά), το οποίο σε ευρωπαϊκό επίπεδο κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία του με πωλήσεις πάνω από 450.000 μονάδες και μερίδιο αγοράς περίπου 10%. Βέβαια στην αλλοπρόσαλλη ελληνική αγορά που ο καταναλωτής ενδιαφέρεται περισσότερο για την τιμή του αυτοκινήτου και λιγότερο για το πακέτο: εμφάνιση – εξοπλισμός – οδική συμπεριφορά – χώροι – τιμή, το Zafira πέρυσι ήταν 8ο στην κατηγορία του (822 μονάδες) και φέτος στο πρώτο 10μηνο 6ο (709 αυτοκίνητα). Κατά την εκτίμησή μου είναι αδικημένο από τους πελάτες και θα μπορούσε να έχει καταγράψει περισσότερες πωλήσεις. Όμως η ετυμηγορία του…κοινού είναι δεδομένη. Στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Μπολόνια (7-16 Δεκεμβρίου), η οποία είναι μια από τις μικρομεσαίες εκδηλώσεις παρουσίασης νέων μοντέλων στην Ευρώπη, θα κάνει την εμφάνισή του η φρεσκαρισμένη έκδοση του αυτοκινήτου, αφού η 3η γενιά του μοντέλου θα βγεί στην αγορά σε περίπου τρία χρόνια. Σχεδιαστικά δεν θα μπορούσε να μην έχει συγγενή στοιχεία τόσο με το Corsa που παρουσιάστηκε τέλος του 2006, όσο και με το ανανεωμένο Astra που εμφανίστηκε πριν μερικούς μήνες. Ξεχωρίζει η καμπυλόγραμμη μπροστινή όψη σχήματος V, με χρωμιωμένη μπάρα και ενσωματωμένο λογότυπο στη μάσκα με τις ρίγες –ομοίου σχήματος και η εισαγωγή αέρα-, τα φωτιστικά από καθαρό κρύσταλλο με έναν πλέον ένα κεντρικό προβολέα, τα διπλά πτερύγια των αεραγωγών -πλήρως χρωμιωμένα- και οπωσδήποτε η ύπαρξη του σπόιλερ. Στο πλάι δεν συναντούμε καμία διαφορά από την έκδοση που κυκλοφορεί, μόνο που η γραμμή στα παράθυρα απέκτησε χρώμιο, ενώ προστέθηκαν μαρσπιέ χαμηλά. Πίσω τα κόκκινα φωτιστικά έχουν δύο διαφανή κελύφη, ενώ προστέθηκε σπορτίφ ποδιά. Η χρήση χρωμίου παρατηρείται ευρύτερα στο εσωτερικό, γύρω από τα χειριστήρια κλιματισμού και ηχοσυστήματος, ενώ διακοσμητικά υπάρχουν στο ταμπλό και τις πόρτες, στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι (ανάλογα την έκδοση). Επίσης, τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με λειτουργίες πλοήγησης, CD, DVD και MP3 έχουν πλέον και στερεοφωνικές συνδέσεις για εξωτερικές πηγές ήχου, όπως iPod. Εξάλλου, το σύστημα ρύθμισης καθισμάτων Flex7 παραμένει στάνταρ, δηλαδή όποιος θέλει –ανάλογα τις ανάγκες του- το διαμορφώνει γρήγορα σε 5θεσιο (διπλωμένα στο πάτωμα τα δύο πίσω καθίσματα) ή 7θέσιο με λιγότερο φυσικά χώρο αποσκευών. Το ανανεωμένο Zafira αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο, χωρίς προκαθορισμένο τιμοκατάλογο.

Εν συντομία…

Το ανανεωμένο Zafira εφοδιάζεται με νέο βενζινοκινητήρα 1.6 lt – 115 hp. Καταναλώνει 7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., έχει υψηλότερη τελική ταχύτητα και καλύτερη επιτάχυνση. Στη γκάμα σταδιακά θα υπάρχουν 9 διαφορετικοί κινητήρες, με ισχύ από 94 hp στην έκδοση με φυσικό αέριο 1.6 CNG (εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 138 γρ./χλμ.), μέχρι 240 hp στην κορυφαία έκδοση OPC. Περιλαμβάνονται και οι νέοι κινητήρες πετρελαίου 1.7 CDTI - 110 hp / 125 hp που αντικαθιστούν τον 1.9 CDTI - 100 hp / 120 hp. Εχουν καλύτερη ροπή, περισσότερη ισχύ, περιορισμένη κατανάλωση (5,7 λίτρα/100 χλμ.) και λιγότερους ρύπους (152 γρ CO2 /χλμ.). Προαιρετικά θα προσφέρεται το σύστημα πλαισίου που ελέγχει συνεχώς ηλεκτρικά την απόσβεση των κραδασμών, με ταυτόχρονη αλλαγή δεδομένων από τα συστήματα πέδησης (ABS) και ευστάθειας (ESP). Παράλληλα θα διατίθενται: το αναβαθμισμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας τρέιλερ, το σύστημα προβολέων bi-xenon με φωτισμό στροφών σύμφωνα με την κίνηση του τιμονιού και φυσικά η θαυμάσια πανοραμική οροφή με 5 μεγάλες θήκες στη μέση και ηλεκτρικό σκιάδιο για τον έντονο ήλιο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x