Η αιωνόβια Shell ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις αρχές του περασμένου αιώνα με τη διάθεση της επώνυμης βενζίνης, ονόματι «Spirit». Τη δεκαετία του 1920 η Shell παρουσίασε το ισχυρό καύσιμο «Dynamin», ενώ το 1929 ο Εντσο Φεράρι δημιουργεί τη Scuderia Ferrari, μια αγωνιστική ομάδα για την υποστήριξη της Alfa Romeo. Ο θρυλικός Εντσο αφήνει το κράνος και τα γάντια και αρχίζει να διευθύνει αγωνιστικές ομάδες, συνεργαζόμενος με τη Shell. Το 1939 ξεσπά ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και οι αγώνες σταματούν. Ο Φεράρι ιδρύει στη Μόντενα την εταιρεία Auto Avio Costruzioni, αποχωρώντας από την Alfa Romeo, το μοντέλο 815 της οποίας κάνει ντεμπούτο σε αγώνες ταχύτητας («Χίλια Μίλια» με τον Αλμπέρτο Ασκάρι). Λίγο αργότερα μεταφέρει το συνεργείο του από τη Μόντενα στη μικρή πόλη του Μαρανέλo, ενώ το 1947 ιδρύει την εταιρεία Ferrari S.p.A. Το πρώτο της μονοθέσιο, η 125 S με καύσιμα Shell κερδίζει στον παρθενικό της αγώνα στη Ρώμη. Το 1949 στο τιμόνι των Ferrari 125 βρίσκονται οι Ασκάρι και Βιλορέζι, με τον πρώτο να κερδίζει το ιταλικό γκραν πρι στη Μόντσα. Εκείνη τη δεκαετία η Shell διέθετε βενζίνη με ειδικό πρόσθετο για ομαλότερη λειτουργία κινητήρα μέσω της βελτιωμένης ανάφλεξης. Το 1950 Ferrari – Shell δραστηριοποιούνται στη Φόρμουλα 1. Το 1951 κερδίζουν στο Σίλβερστον με τη Ferrari 375 του Γκονζάλεθ (ατμοσφαιρικός κινητήρας V12 4.5 lt), ενώ ο Χουάν Μαουέλ Φάντζιο τις χρονιές 1952, 1953, 1956 κατακτά ισάριθμους παγκόσμιους τίτλους. Τη δεκαετία του ’60 η Ferrari κατασκευάζει το μονοθέσιο 246Ρ, το πρώτο της φίρμας με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, αλλά η πανέμορφη Ferrari 156 στα χέρια των Φον Τριπς και Γκρέιαμ Χιλ δίνει τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών στη Scuderia το 1961 και το 1964 ο Τζον Σίρτις ένα ακόμα. Η Shell ήδη είχε προωθήσει συμβατικότερα καύσιμα. Τη δεκαετία του ’70 Τζάκι Ιξ και Κλέι Ρεγκατσόνι (σκοτώθηκε πρόσφατα σε ατύχημα) βρίσκονται στο τιμόνι της F 312. Η αεροδυναμική άλλαζε τα δεδομένα στους αγώνες και οι νέες συνθέσεις καυσίμων κατέβαζαν τους χρόνους στους γύρους. Δύο δεκαετίες μετά, η Ferrari αναγεννιέται υπό την καθοδήγηση των Ζαν Τοντ και Λούκα ντι Μοντεζέμολο. Η Shell επιστρέφει στην ομάδα όταν είχαν καταργηθεί οι ισχυρές συνθέσεις καυσίμων και τα μονοθέσια χρησιμοποιούσαν αμόλυβδη βενζίνη σύμφωνη με τους κοινοτικούς κανονισμούς. Το 1996, τα καύσιμα ήταν όμοια κατά 95% με τα αντίστοιχα των αυτοκινήτων δρόμου.
Εν συντομία…
Ο Μίκαελ Σουμάχερ πηγαίνει στη Ferrari και φέρνει παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών το 1999. Τη δεκαετία του 2000 Ferrari – Σουμάχερ - Shell σαρώνουν με 5 νταμπλ (2000 – 2004), με τη βοήθεια και του Μπαρικέλο ως δεύτερου οδηγού στην ομάδα. Η Shell εξελίσσει συνεχώς τη βενζίνη V-Power (και τα λιπαντικά Helix), τα αρωματικά πρόσθετα στο καύσιμο περιορίζονται στο 35% (κανονισμοί 2009 ως προς την περιεκτικότητα σε θείο) και η βενζίνη είναι κατά 99% ίδια με τη V-Power που υπάρχει για το κοινό στα πρατήρια. Η Shell έχοντας ανανεώσει τη συνεργασία της με τη Ferrari έως το 2010, γιορτάζει και προσφέρει στους πελάτες της μία σειρά από νέα συλλεκτικά αυτοκινητάκια Ferrari, τα οποία διαθέτουν τον ήχο των κινητήρων των πραγματικών αυτοκινήτων, ενώ κινούνται με διπλή ταχύτητα. Η σειρά, σε κλίμακα 1:38, περιλαμβάνει 7 εξαιρετικά τις μινιατούρες: F40, F430 Challenge, 250 GTO, FXX, 599 GTB Fiorano, 360 Challenge Stradale και 575 GTC. Διατίθεται σε επιλεγμένα πρατήρια Shell σε όλη την Ελλάδα.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.