Νέα μοντέλα

Τέσσερα μοντέλα ταξί TOYOTA επιτίθενται στην…

Τέσσερις δεκαετίες τώρα η Toyota βρίσκεται στις επάλξεις των αυτοκινητιστών, των επαγγελματιών οδηγών ταξί που εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες σε όλη τη χώρα. Εχει κερδίσει την εκτίμηση του κλάδου, φθάνοντας τα μερίδιά της στην κατηγορία αυτή στο 45-50%. Ωστόσο ο σκληρός ανταγωνισμός των τελευταίων ετών άλλαξε τις ισορροπίες και νέοι «παίκτες» πήραν τη μερίδα του λέοντος στα ταξί. Το 2004, τη χρονιά που είχαμε κίνητρα ανανέωσης του στόλου των ταξί λόγω Ολυμπιακών Αγώνων, οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στα 6.629 ταξί (συνολική αγορά 269.753 μονάδες). Το 2004 το Toyota Avensis ήταν πρώτο στην κατάταξη. Όμως από το 2005 μέχρι και φέτος, το Avensis έχασε μερίδιο φθάνοντας τρίτο και φέτος τέταρτο, με το Skoda Octavia να έχει τις μισές πωλήσεις ταξί της αγοράς (!), οποία έχει περιοριστεί σε φυσιολογικά επίπεδα (περίπου 1.300 μονάδες ετησίως).

Τέσσερις δεκαετίες τώρα η Toyota βρίσκεται στις επάλξεις των αυτοκινητιστών, των επαγγελματιών οδηγών ταξί που εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες σε όλη τη χώρα. Εχει κερδίσει την εκτίμηση του κλάδου, φθάνοντας τα μερίδιά της στην κατηγορία αυτή στο 45-50%. Ωστόσο ο σκληρός ανταγωνισμός των τελευταίων ετών άλλαξε τις ισορροπίες και νέοι «παίκτες» πήραν τη μερίδα του λέοντος στα ταξί. Το 2004, τη χρονιά που είχαμε κίνητρα ανανέωσης του στόλου των ταξί λόγω Ολυμπιακών Αγώνων, οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στα 6.629 ταξί (συνολική αγορά 269.753 μονάδες). Το 2004 το Toyota Avensis ήταν πρώτο στην κατάταξη. Όμως από το 2005 μέχρι και φέτος, το Avensis έχασε μερίδιο φθάνοντας τρίτο και φέτος τέταρτο, με το Skoda Octavia να έχει τις μισές πωλήσεις ταξί της αγοράς (!), οποία έχει περιοριστεί σε φυσιολογικά επίπεδα (περίπου 1.300 μονάδες ετησίως). Τώρα η Toyota κάνει αντεπίθεση. Δεν διαθέτει πλέον ένα μοντέλο ταξί, ούτε δύο και τρία αλλά τέσσερα…βέλη στη φαρέτρα της εξυπηρέτησης, με σκοπό να ανακτήσει τα πρωτεία. Βασικοί πυλώνες της νέας στρατηγικής είναι: οικονομία καυσίμου, περιορισμένοι ρύποι, αξιοπιστία αυτοκινήτου (διάρκεια ζωής, σέρβις), ευκολία χρήσης και άνεση επιβατών. Για πρώτη φορά η Toyota ρίχνει στη μάχη των ταξί το best seller της μάρκας στην Ελλάδα και όχι μόνο. Η 10η γενιά του Corolla παράγεται μόνο σε τετράθυρο, sedan αμάξωμα και ξεχωρίζει από το πεντάθυρο Auris. Χαρακτηρίζεται από πολλή καλή οδηγική συμπεριφορά, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Φορά κινητήρα πετρελαίου άμεσου ψεκασμού common rail 2.0 lt – 126 hp. Συνδυάζεται με νέο μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, έχει μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 141 γρ./χλμ διοξείδιο του άνθρακα. Εχει 7 αερόσακους, ABS με ηλεκτρονική κατανομή και υποβοήθηση πέδησης και άνετο πορτμπαγκάζ (450 λίτρα). Καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χλμ. και κοστίζει 21.000 ευρώ. Το δεύτερο μοντέλο είναι το Corolla Verso, το πρώτο πολυμορφικό Toyota που γίνεται ταξί στην 5θέσια έκδοση (διατίθεται και 7θέσιο ως ΙΧ). Φορά το νέο κινητήρα πετρελαίου 2.2 lt – 136 hp (6άρι μηχανικό κιβώτιο), έχει μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ. και 170 γρ./χλμ. CO2. Διαθέτει 5 αερόσακους, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, πλούσιο πορτμπαγκάζ (397-667 λίτρα), καλύπτεται από την ίδια εγγύηση με το Corolla και κοστίζει 23.500 ευρώ. Τρίτο ταξί είναι το γνωστό Avensis, σε δύο εκδόσεις πλούσιου εξοπλισμού, με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων του Corolla. Εχει μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. (146 γρ./χλμ. CO2), πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και χώρο αποσκευών 520 λίτρα. Καλύπτεται με την ίδια εγγύηση και κοστίζει από 22.500 ευρώ.

Εν συντομία

Ως τέταρτο ταξί άφησα το Prius. Η Toyota εξέπληξε θετικά με την παρουσίαση του υβριδικού μοντέλου σε έκδοση ταξί, από τη στιγμή που επιτράπηκε η χρήση με τροποποίηση του νόμου (πρωτοβουλία Toyota Ελλάς). Ετσι είναι το πρώτο υβριδικό ταξί στην Ελλάδα και του κόσμου αφού πωλείται ήδη σε: Ν. Υόρκη, Τορόντο, Βανκούβερ, Λονδίνο, Άμστερνταμ, Στοκχόλμη, Σίδνεϊ και Μαδρίτη. Φορά κινητήρα βενζίνης 1.5 lt ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Η συνολική ισχύς φθάνει τους 110 hp, η μέση κατανάλωση τα 4,3 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων τα 104 γρ./χλμ. CO2. Εχει σε εξοπλισμό 6 αερόσακους, πέραν του ABS και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη αφής και διακόπτη για την εκκίνηση. Καλύπτεται με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (για υβριδικά μέρη), κοστίζει 26.100 ευρώ (όσο και το ΙΧ), ενώ σύμφωνα με την Toyota η οικονομία καυσίμου αποφέρει όφελος περίπου 1.800 ευρώ το χρόνο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x