Η εισβολή των κινέζικων προϊόντων κάθε είδους στην ευρωπαϊκή αγορά και στην Ελλάδα, είναι ραγδαία. Στον τομέα των οχημάτων, οι κινέζικες μάρκες μοτοσικλετών που εισάγονται στη χώρα μας είναι τόσες πολλές, που χάνουμε το μέτρημα. Ευτυχώς ακόμα, στον τομέα των αυτοκινήτων δεν μας πιάνει πονοκέφαλος. Πέρυσι μπήκε στην αγορά το μεγάλο SUV Landwind Vision, το οποίο δέχθηκε σκληρή κριτική από το διεθνή τύπο αναφορικά με την ασφάλεια, αφού σε δοκιμές της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου έφερε άσχημα αποτελέσματα, χωρίς ωστόσο να έχουν διευκρινιστεί ακόμα λεπτομέρειες των δοκιμών. Σημειώνω ότι το μεγάλο σε μέγεθος αυτοκίνητο, στη δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση φέρει μόνο έναν αερόσακο, διαθέτει φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση, ενώ δεν έχει ABS. Παρόλα αυτά όμως πούλησε στη χώρα μας 97 μονάδες. Πάντως η Dealmar, η εισαγωγική εταιρεία της Landwind στην Ελλάδα, προετοιμάζει την άφιξη του νέου μοντέλου Expedition το οποίο είναι σαφώς πιο σύγχρονο και εφοδιάζεται με όσα δεν είχε το Vision. Πέραν αυτού όμως, η Dealmar ανακοίνωσε χθες την εισαγωγή μιάς ακόμα κινεζικής μάρκας, της «SH Auto», την οποία θα αντιπροσωπεύσει ακόμη σε Αλβανία, Ρουμανία και ΠΓΔΜ. Εξάλλου, η Dealmar σύντομα θα φέρει τα αυτοκίνητα και άλλων εταιρειών (κρατικών και ιδιωτικών). Οσον αφορά την SH Auto, την ιδιωτική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1988 (ανήκει σε έναν όμιλο εταιρειών κατασκευής καθισμάτων αυτοκινήτων, υαλοπινάκων κτιρίων, κλιματιστικών κ.λ.π.), η Dealmar φέρνει στην Ελλάδα μόνο το μεγάλο SUV της, με τον ονομασία Ceo (Σέο). Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας που καταλαμβάνει 570.000 τ. μέτρα και διαθέτει περισσότερους από 2000 τεχνικούς (μ.ό. ηλικίας 26 χρόνια). Η παραγωγή τώρα ανέρχεται σε 100 αυτοκίνητα το 8ωρο (35.000 το χρόνο σε μία βάρδια), ενώ ανάλογα τη ζήτηση και τις παραγγελίες λειτουργεί και δεύτερη βάρδια. Η SH Auto συνεργάζεται με γνωστές μάρκες στο χώρο της αυτοκίνησης. Από την Mitsubishi πήρε: το ανεξάρτητο σασί τύπου σκάλας (τεχνολογία που δεν προτιμούν πλέον οι κατασκευαστές, επιλέγοντας αυτοφερόμενο αμάξωμα), τον κινητήρα βενζίνης 2.4 lt τον οποίο αναβάθμισε στον τομέα του ψεκασμού καυσίμου και σε επιμέρους σημεία ώστε να αποδίδει πλέον 147 hp στις 5.700 σ.α.λ., με ροπή 195 Nm μεταξύ 2.700 – 3.200 σ.α.λ. και το μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Από την αμερικανική ATC πήρε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ τα ηλεκτρονικά και τα ηλεκτρικά συστήματα προέρχονται από τις: Delphi, Bosch, Siemens και Valeo. Το Ceo κοστίζει από 22.900 ευρώ, καλύπτεται από 5 χρόνια εγγύηση και έχει πάρει τέσσερα αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του κρατικού κέντρο ελέγχου τεχνολογίας ποιότητας και ασφαλείας της Κίνας.
Εν συντομία…
Το Ceo δεν το οδήγησα ακόμα αλλά θα το κάνω σύντομα. Σχεδιαστικά μοιάζει πολύ με το X5 της BMW (κυρίως από τη μέση και πίσω). Το επίπεδο συναρμολόγησης είναι καλό εξωτερικά και ανεκτό μέσα. Τα πλαστικά μέρη δεν είναι σκληρά αλλά υπολείπονται σε αίσθηση ποιότητας. Αντίθετα με τις δερμάτινες επενδύσεις του βασικού εξοπλισμού (σαλόνι, τιμόνι, λεβιές) οι οποίες εμφανισιακά μου άρεσαν αλλά δεν ξέρω σε βάθος χρόνου με τη χρήση πως θα είναι. Η εργονομία είναι καλή όσον αφορά την κονσόλα αλλά για παράδειγμα ο διακόπτης που ρυθμίζει της κίνηση στο πίσω άξονα (2WD) μόνο ή και στους δύο 50-50 (4WD) είναι κρυμμένο μπροστά από το κιβώτιο ταχυτήτων. Όπως και ο διακόπτης για την ηλεκτρική ηλιοροφή που βρίσκεται αριστερά στο ταμπλό, δίπλα από το ροοστάτη. Το μοντέλο έχει τεράστιους χώρους, πλούσιο εξοπλισμό (ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, 4 αεριζόμενα δισκόφρενα, ατσάλινες πλευρικές μπάρες προστασίας, αερόσακους οδηγού – συνοδηγού, αυτόματο κλιματισμό, 17άρες ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα – καθρέπτες κ.λ.π.).
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.