Νέα μοντέλα

Alfa Romeo 8c Competizione μόνο σε 500 αντίτυπα

Τέτοια εποχή πριν ένα χρόνο είχαν δοθεί στη δημοσιότητα οι πρώτες φωτογραφίες ενός πραγματικά υπέροχου και ελκυστικού, σπορ αυτοκινήτου. Η 8c Competizione πρωτοεμφανίστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Κωνσταντινούπολης και μάγεψε το κοινό. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει το ένδοξο παρελθόν της Alfa Romeo σε σπορ εκδόσεις, με τη σύγχρονη τεχνολογία. Το όνομά του δε έχει ιστορικές καταβολές. Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από το σχεδιαστικό κέντρο της ιταλική μάρκας και χαρακτηρίζεται μόνο από…καμπύλες, αφού σε κανένα μέρος δεν θα βρούμε επίπεδες επιφάνειες. Γυρίζοντας το χρόνο πίσω στις δεκαετίες του ’30 και του ’40, το λογότυπο «8c» χαρακτήριζε μοντέλα -αγωνιστικά και δρόμου- που φορούσαν 8κύλινδρο κινητήρα. Το προσωνύμιο «Competizione» από την άλλη πλευρά, αναφέρεται στην 6C 2500 Competizione, το κουπέ που οδηγήθηκε από τους Φάντζιο (πρωταθλητής Φόρμουλα 1, 1951-Alfa Romeo, 1954-Maserati/Merecdes, 1955-Mercedes, 1956-Ferrari, 1957-Maserati) και Ζανάρντι «Μίλε Μίλια» το 1950. Συνεπ

Τέτοια εποχή πριν ένα χρόνο είχαν δοθεί στη δημοσιότητα οι πρώτες φωτογραφίες ενός πραγματικά υπέροχου και ελκυστικού, σπορ αυτοκινήτου. Η 8c Competizione πρωτοεμφανίστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Κωνσταντινούπολης και μάγεψε το κοινό. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει το ένδοξο παρελθόν της Alfa Romeo σε σπορ εκδόσεις, με τη σύγχρονη τεχνολογία. Το όνομά του δε έχει ιστορικές καταβολές. Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από το σχεδιαστικό κέντρο της ιταλική μάρκας και χαρακτηρίζεται μόνο από…καμπύλες, αφού σε κανένα μέρος δεν θα βρούμε επίπεδες επιφάνειες. Γυρίζοντας το χρόνο πίσω στις δεκαετίες του ’30 και του ’40, το λογότυπο «8c» χαρακτήριζε μοντέλα -αγωνιστικά και δρόμου- που φορούσαν 8κύλινδρο κινητήρα. Το προσωνύμιο «Competizione» από την άλλη πλευρά, αναφέρεται στην 6C 2500 Competizione, το κουπέ που οδηγήθηκε από τους Φάντζιο (πρωταθλητής Φόρμουλα 1, 1951-Alfa Romeo, 1954-Maserati/Merecdes, 1955-Mercedes, 1956-Ferrari, 1957-Maserati) και Ζανάρντι «Μίλε Μίλια» το 1950. Συνεπώς το «8c Competizione» δεν είναι απλά ένα όνομα, αλλά ουσιαστικά αποτελεί φόρο τιμής στην αγωνιστική ιστορία της Alfa Romeo. Οσον αφορά τις διαστάσεις, το 2θέσιο αυτοκίνητο έχει μήκος 4,352 μ., πλάτος 1,878 μ., ύψος 1,332 μ. και μεταξόνιο 2,646 μ. Φορά ελαστικά διαστάσεων 245/35 εμπρός και 285/35 πίσω τα οποία τοποθετούνται σε ζάντα 20 ιντσών. Το στυλ του μοντέλου είναι άκρως επιθετικό. Κυριαρχεί το μακρύ, σφηνοειδές καπό, η χαρακτηριστική τρίγωνη μάσκα της μάρκας με την εισαγωγή αέρα, οι εκατέρωθεν αεραγωγοί στα φτερά, τα διάφανα φωτιστικά σώματα και τα μυώδη πίσω φτερά. Πέραν της εμφάνισης εντυπωσιάζει και ο V8 κινητήρας (γωνία 90 μοιρών) 4.7 lt που φιλοξενείται κάτω από το καπό. Αποδίδει ισχύ 450 hp στις 7.000 σ.α.λ., προσφέροντας πολλή καλή αναλογία 3,5 κιλών/ίππο, ενώ η διαθέσιμη ροπή αγγίζει τα 47,9 kgm στις 4.750 σ.α.λ. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου (μανέτες στο τιμόνι) χαρίζοντας 4,2 δευτερόλεπτα επιτάχυνση και τελική ταχύτητα 292 χλμ./ώρα. Με αυτά και μόνο διαπιστώνουμε ότι το αυτοκίνητο βάζει φωτιά στο δρόμο και χρειάζεται επιδέξια χέρια για την οδήγησή του, τα οποία δεν συνδυάζονται πάντα με…βαθιές τσέπες. Βέβαια οι 500 που θα αποκτήσουν από ένα αντίτυπο βρέθηκαν να ξοδέψουν 230.000 ευρώ έκαστος. Ανάμεσά τους κι ένας -τουλάχιστον- Ελληνας του εξωτερικού. Και αν θα είχαμε και έναν του εσωτερικού, με το κόκκινο χρώμα που έχει το αυτοκίνητο θα έφτιαχνε κόμμα…

Εν συντομία…

Πριν λίγους μήνες βρέθηκα στο Ντουμπάι με την Pirelli για την παρουσίαση του νέου ελαστικού υψηλών επιδόσεων, P Zero. Το ελαστικό αυτό προορίζεται για σπορ αυτοκίνητα όλων των εταιρειών, μέχρι και για Lamborghini. Οδήγησα πολλά τέτοια αυτοκίνητα αλλά όχι και τα: Audi R8 και Alfa Romeo 8c Competizione, που φορούσαν μεν το ελαστικό αλλά για επίδειξη. Ετσι μου έμεινε η γλύκα βλέποντας ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο στην πίστα. Γι’ αυτό και χρησιμοποιώ τον τίτλο: «Φάτε μάτια ψάρια». Το 8c Competizione από ό,τι είδα στον τομέα των αναρτήσεων, διαθέτει διπλά ψαλίδια τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα, ενώ η κατανομή του βάρους εμπρός-πίσω (49%-51%) πλησιάζει το ιδανικό, ώστε να υπάρχει ισορροπία και σταθερότητα στο δρόμο. Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα άκαμπτο, αφού στο πλαίσιο χρησιμοποιήθηκε χάλυβας υψηλής αντοχής με τις εξωτερικές επιφάνειες να καλύπτονται από ανθρακονήματα στην προσπάθεια περιορισμού του βάρους.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x