Νέα μοντέλα

Το νέο Mitsubishi Outlander

Αν και στην Ιαπωνία το χαίρονται από τον Οκτώβριο του 2005 (!) και στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο του 2007 (16.000 πωλήσεις μέχρι τον Ιούνιο), στην Ελλάδα έρχεται στις αρχές Νοεμβρίου, λόγω της ύπαρξης πετρελαιοκίνητης έκδοσης εξαρχής, τη στιγμή που στη χώρα μας το ενδιαφέρον πωλήσεων εστιάζεται περισσότερο στους κινητήρες βενζίνης (κακώς) λόγω απαγορεύσεων. Το νέο Outlander βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική πλατφόρμας (συνεργασία με την Chrysler), την οποία θα χρησιμοποιεί το νέο Lancer sports sedan και το νέο Lancer Evolution, με πάτωμα που θα φιλοξενεί τετρακίνηση και οροφή από αλουμίνιο (λιγότερο βάρος κατά 5 κιλά).

Αν και στην Ιαπωνία το χαίρονται από τον Οκτώβριο του 2005 (!) και στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο του 2007 (16.000 πωλήσεις μέχρι τον Ιούνιο), στην Ελλάδα έρχεται στις αρχές Νοεμβρίου, λόγω της ύπαρξης πετρελαιοκίνητης έκδοσης εξαρχής, τη στιγμή που στη χώρα μας το ενδιαφέρον πωλήσεων εστιάζεται περισσότερο στους κινητήρες βενζίνης (κακώς) λόγω απαγορεύσεων. Το νέο Outlander βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική πλατφόρμας (συνεργασία με την Chrysler), την οποία θα χρησιμοποιεί το νέο Lancer sports sedan και το νέο Lancer Evolution, με πάτωμα που θα φιλοξενεί τετρακίνηση και οροφή από αλουμίνιο (λιγότερο βάρος κατά 5 κιλά). Η Mitsubishi αυτή τη πλατφόρμα τη «νοίκιασε» στον όμιλο PSA (Peugeot – Citroen), ο οποίος φέρνει το 2008 δύο πανομοιότυπα μοντέλα (διαφέρουν μόνο σε εξωτερική σχεδίαση), τα Peugeot 4007 και Citroen C-Crosser. Πέραν αυτού, η ιαπωνική φίρμα προχώρησε σε συνεργασία με τις Hyundai και (πρώην) DaimlerChrysler για την παραγωγή ενός κινητήρα βενζίνης ιδιαίτερα αποδοτικού που θα απευθύνεται σε διάφορες αγορές παγκοσμίως. Τώρα, όσον αφορά το νέο Outlander σχεδιαστικά έχει συγγενή στοιχεία με το pick-up, ελαφρύ επαγγελματικό της μάρκας L200, σε μάσκα και φωτιστικά σώματα. Το μήκος του οχήματος μάκρυνε κατά 10 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Outlander, ενώ το φάρδος μεγάλωσε κατά 5 εκ. το πλάτος και άλλα τόσα το μεταξόνιο (+4,5 εκ. το μπροστινό μετατρόχιο, +3,5 εκ. το πίσω), προσφέροντας περισσότερους χώρους σε αποσκευές και επιβάτες. Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη καθισμάτων, με χώρο αποσκευών 774 λίτρα η πρώτη και 220 η δεύτερη, επειδή ακριβώς υπάρχει η τρίτη σειρά καθισμάτων. Αναφορικά με την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, μπροστά υπάρχουν τα κλασικά γόνατα McPherson και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι με ανασχεδιασμένη διάταξη. Στον τομέα της πέδησης επιδρούν τα 4 δισκόφρενα (μπροστά αεριζόμενα) και το ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης που λειτουργεί σε συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης το οποίο δέχεται εντολές από τη ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (παρόμοια λειτουργία με διαφορικό περιορισμένης ολίθησης). Σε επίπεδο ασφάλειας το αμάξωμα ενισχύθηκε ιδιαίτερα, ενώ χρησιμοποιήθηκε ατσάλι υψηλής αντοχής. Ζώνες ασφαλείας θα βρούμε και στα 5 ή τα 7 καθίσματα όπως και δύο αερόσακους. Όχι όμως πλευρικούς και τύπου κουρτίνας γιατί αυτές οι εκδόσεις δεν εισάγονται (κακώς) στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Mitsubishi πάντως, αυτά τα αμαξώματα έχουν περαιτέρω ενίσχυση στο πλάι.

Εν συντομία…

Το μοντέλο που φεύγει από την αγορά διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση σε όλους τους τροχούς με τρία διαφορικά και είναι πιο σκληροτράχημο εκτός δρόμου όχημα. Το νέο Outlander προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της κατηγορίας των SUV (περισσότερο on, λιγότερο off road), χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό. Μέσω διακόπτη (ανάμεσα στα καθίσματα) η ροπή της ισχύος μεταφέρεται μόνο στον μπροστινό άξονα (2WD) ή αυτόματα και στους πίσω τροχούς (4WD AUTO - έως 60% σε γρήγορη επιτάχυνση) ή κατά 1,5 φορά παραπάνω στον πίσω άξονα (από το 4WD AUTO) όταν υπάρχει πάγος και χιόνι. Στην Ελλάδα θα διατίθενται δύο κινητήρες. Ο βενζίνης (συνεργασία με Chrysler) 2.4 lt – 170 hp, μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, καταναλώνει με κίνηση μπροστά 9,2 λίτρα/100 χλμ. Ο turbo πετρελαιοκινητήρας 2.0 lt – 140 hp, καίει 6,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 170 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Δεν έχει φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων αλλά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro4. Το 5θεσιο βενζινοκίνητο Outlander με ικανοποιητικό εξοπλισμό κοστίζει από 29.490 ευρώ, το 7θέσιο 35.990 και το diesel 37.990 ευρώ.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x