Νέα μοντέλα

Ηρθε η Skoda Octavia5 Scout 4x4 έτοιμη…

Κάθε πράγμα στον καιρό του. Και με την αλλαγή του σκηνικού των καιρικών συνθηκών, μάλλον είναι η κατάλληλη εποχή λανσαρίσματος ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου. Πριν μερικούς μήνες οδήγησα από το Βερολίνο μέχρι την Πράγα τη νέα Skoda Octavia5 Scout 4X4, αλλά μόλις τώρα ήρθε στην ελληνική αγορά. Εχω πάντως νωπές ακόμα τις εντυπώσεις από το μοντέλο, το οποίο αν και δεν το οδήγησα σε χωμάτινες διαδρομές με περιπέτεια όπως είχα κάνει παλιότερα με την προηγούμενη τετρακίνητη Octavia στη Σκωτία, κοντά στη λίμνη του Λοχ Νεζ, εντούτοις πήρα μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων του. Σύντομα θα το οδηγήσω ξανά –αυτή τη φορά στην Ελλάδα- και είναι βέβαιο ότι θα το πάω στα δύσκολα γιατί από άσφαλτο χόρτασα κοντά στα 500 χιλιόμετρα δοκιμής σε δύο χώρες. Θυμάμαι σαν χθες λοιπόν το αυτοκίνητο. Αρχικά μου έκανε εντύπωση η εμφάνιση του μοντέλου με τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά σε μαύρο χρώμα, τα οποία τονίζουν τον off road χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Κάθε πράγμα στον καιρό του. Και με την αλλαγή του σκηνικού των καιρικών συνθηκών, μάλλον είναι η κατάλληλη εποχή λανσαρίσματος ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου. Πριν μερικούς μήνες οδήγησα από το Βερολίνο μέχρι την Πράγα τη νέα Skoda Octavia5 Scout 4X4, αλλά μόλις τώρα ήρθε στην ελληνική αγορά. Εχω πάντως νωπές ακόμα τις εντυπώσεις από το μοντέλο, το οποίο αν και δεν το οδήγησα σε χωμάτινες διαδρομές με περιπέτεια όπως είχα κάνει παλιότερα με την προηγούμενη τετρακίνητη Octavia στη Σκωτία, κοντά στη λίμνη του Λοχ Νεζ, εντούτοις πήρα μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων του. Σύντομα θα το οδηγήσω ξανά –αυτή τη φορά στην Ελλάδα- και είναι βέβαιο ότι θα το πάω στα δύσκολα γιατί από άσφαλτο χόρτασα κοντά στα 500 χιλιόμετρα δοκιμής σε δύο χώρες. Θυμάμαι σαν χθες λοιπόν το αυτοκίνητο. Αρχικά μου έκανε εντύπωση η εμφάνιση του μοντέλου με τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά σε μαύρο χρώμα, τα οποία τονίζουν τον off road χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε αυτό συνεισφέρουν τα δυναμικά σπόιλερ στους δύο προφυλακτήρες σε χρώμα αλουμινίου, οι πρακτικές ράγες οροφής (για τοποθέτηση σχάρας ή πέδιλων του σκι ή ποδηλάτων) και το υπερυψωμένο αμάξωμα κατά 4 εκατοστά από την απλή έκδοση, φθάνοντας την απόσταση από το έδαφος στους 18 πόντους. Επίσης, τα πλαϊνά μαρσπιέ με το λογότυπο Scout και κυρίως οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, «φωνάζουν» από μακριά ότι πρόκειται για μια…allroad έκδοση. Οσον αφορά στο αμάξωμα, η νέα Skoda Octavia5 Scout 4X4 ουσιαστικά είναι μια Combi (station wagon) έκδοση με πλούσιο χώρο για 5 ενήλικες επιβάτες και φυσικά για αποσκευές που κυμαίνονται από 580 λίτρα μέχρι 1620 αν αναδιπλωθούν οι πίσω θέσεις. Με αυτό τον αποθηκευτικό χώρο είναι δύσκολο να μην ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις μιάς οικογένειας ή μιάς παρέας που αρέσκεται σε χειμερινές (σκι) ή άλλους είδους δραστηριότητες (κάμπινγκ κ.λ.π.). Το μοντέλο είναι μήκους 4,581 μ. (+1,5 εκ. από το Combi 4X4), ενώ είναι ψηλότερο και κατά 1,3 εκ., έχοντας μεγάλο μεταξόνιο στα 2,57 μ. Στο εσωτερικό, η άνεση είναι δεδομένη ενώ το κοκπιτ θεωρείται από τα πρακτικότερα και πιο λειτουργικά. Σχετικά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, σπορτίφ αίσθηση με δερμάτινο τετράκτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο του οδηγού (Jumbo Box) που μπορεί να λειτουργήσει και ως θάλαμος συντήρησης αναψυκτικών μιας (διοχετεύεται ψυχρός ή θερμός αέρας από το σύστημα κλιματισμού), ειδική υποδοχή για το iPod/MP3 player, ταπετσαρία αποκλειστικά σχεδιασμένη για την έκδοση Scout , χειρολαβή στο ντουλαπάκι στου συνοδηγού με την ένδειξη Scout και επενδύσεις αλουμινίου συμπληρώνουν τον εσωτερικό διάκοσμο.

Εν συντομία…

Η νέα Skoda Octavia5 Scout 4X4 προσφέρεται στην ελληνική αγορά με δύο ισχυρούς κινητήρες: βενζίνης 2.0 lt FSI – 150 hp με απευθείας ψεκασμό καυσίμου και πετρελαίου 2.0 TDI – 140 hp, οι οποίοι συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση, με βαρύτητα ανάλογη της ταχύτητας. Σε επίπεδο ανάρτησης μπροστά θα βρούμε γόνατα McPherson και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους για ικανοποιητική απορρόφηση κραδασμών. Οσον αφορά την τετρακίνηση, γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω πολύδισκου συμπλέκτη δεύτερης γενιάς Hadlex. Σε κανονικές συνθήκες η ροπή είναι μόνο στον μπροστινό άξονα και ανάλογα την κατάσταση της πρόσφυσης μεταφέρεται σε ποσοστό έως 50% και στον πίσω άξονα. Στον τομέα της πέδησης εφοδιάζεται με 4 δισκόφρενα, με ABS και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, ενώ στάνταρ είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας που απενεργοποιείται με διακόπτη. Με 6 αερόσακους στο βασικό εξοπλισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, η βενζινοκίνητη έκδοση κοστίζει 28.490 ευρώ και η πετρελαίου 30.990 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x