Νέα μοντέλα

Πρωτότυπο Citroen C-Cactus

Την περασμένη εβδομάδα βρέθηκα στο Παρίσι για τα εγκαίνια του μουσειακού χώρου της Citroen, στον γνωστότερο δρόμο της γαλλικής πρωτεύουσας. Στον αριθμό 42 της Champes Elisee, εδώ και 80 χρόνια λειτουργούσε κατάστημα πωλήσεων Citroen. Τώρα οι επισκέπτες θαυμάζουν πρωτότυπα αυτοκίνητα και παραγωγής, όπως τα C-Matisse (Παρίσι 2006) και C-Airplay (Γενεύη 2006). Σε λίγο θα βλέπουν και τα νέα πρωτότυπα της φετινής Εκθεσης της Φρανκφούρτης: το C-Airscape που παρουσίασα προ ημερών και το C-Cactus που φιλοξενώ σήμερα και πιθανότατα οδηγείται στη γραμμή παραγωγής με ορισμένες βέβαια τροποποιήσεις.

Την περασμένη εβδομάδα βρέθηκα στο Παρίσι για τα εγκαίνια του μουσειακού χώρου της Citroen, στον γνωστότερο δρόμο της γαλλικής πρωτεύουσας. Στον αριθμό 42 της Champes Elisee, εδώ και 80 χρόνια λειτουργούσε κατάστημα πωλήσεων Citroen. Τώρα οι επισκέπτες θαυμάζουν πρωτότυπα αυτοκίνητα και παραγωγής, όπως τα C-Matisse (Παρίσι 2006) και C-Airplay (Γενεύη 2006). Σε λίγο θα βλέπουν και τα νέα πρωτότυπα της φετινής Εκθεσης της Φρανκφούρτης: το C-Airscape που παρουσίασα προ ημερών και το C-Cactus που φιλοξενώ σήμερα και πιθανότατα οδηγείται στη γραμμή παραγωγής με ορισμένες βέβαια τροποποιήσεις. Από το ιδιαίτερο σχήμα του και τα εξογκώματα μοιάζει με κάκτο. Όπως όμως μου είπε ο σχεδιαστής της μάρκας, Αλεξάντρ Μαλβάλ (συνέντευξη στο επόμενο Active), ονομάστηκε έτσι επειδή χρειάζεται ελάχιστα για να…ζήσει, λόγω των νέων τεχνολογικών λύσεων που χρησιμοποιήθηκαν. Οι μηχανικοί απλοποίησαν ένα μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων και μηχανισμών, ομαδοποίησαν αρκετές λειτουργίες σε ένα εξάρτημα και αφαίρεσαν όσα αξεσουάρ δεν ήταν απολύτως απαραίτητα. Η απλότητα είναι εμφανής στο μπροστινό μέρος. Αποτελείται από δύο μόνο ενιαία κομμάτια. Το πρώτο περιλαμβάνει καπό – φτερά και το δεύτερο προφυλακτήρα - μάσκα – φωτιστικά. Επίσης, μία θυρίδα παρέχει πρόσβαση στα μέρη συντήρησης - λάδι, υγρό καθαριστήρων κ.α.). Παρόμοια προσέγγιση υπάρχει κι αλλού. Στις πόρτες έχει υιοθετηθεί ένας απλός μηχανισμός ανοίγματος των παραθύρων (χωρίς πλαίσια). Την ίδια στιγμή, αρκετές μονάδες «μονομπλόκ», στην κατασκευή του C-Cactus, μειώνουν τον συνολικό αριθμό των εξαρτημάτων. Το εσωτερικό των θυρών αποτελείται από δύο μόνον μέρη, σε σχέση με τα δώδεκα των σημερινών μοντέλων. Δύο τμήματα έχουν και τα καθίσματα: ένα άνετο και χρωματισμένο μονοκόμματο αφρώδες τμήμα που σχηματίζει το εξωτερικό κάθισμα, και ένα στιβαρό πλαίσιο - σκελετός πάνω στον οποίο προσαρμόζεται το αφρώδες τμήμα. Λιτό είναι και εργονομικά. Το κλειδί της μίζας είναι ένα φορητό MP3 player με οθόνη αφής. Τοποθετείται σε ειδική υποδοχή στην κολόνα του τιμονιού, το αυτοκίνητο το αναγνωρίζει αυτόματα και θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα. Μία δεύτερη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, εμφανίζει τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης, ενώ χρησιμοποιείται και ως υπολογιστής ταξιδίου. Στην κονσόλα επίσης είναι τοποθετημένα δύο ισχυρά, υψηλής ποιότητας ηχεία, περιορίζοντας το μήκος της καλωδίωσης και τα κόστη τοποθέτησης. Εκεί είναι και ο λεβιές ταχυτήτων όπως και τα χειριστήρια του κλιματισμού, αφού ταμπλό δεν υπάρχει. Οι υπόλοιπες λειτουργίες βρίσκονται ενσωματωμένες στο σταθερό «ομφαλό» του τιμονιού: χειριστήρια φλάς – φώτων - καθαριστήρων, κόρνα, ρυθμιστής ταχύτητας, ταχύμετρο, προειδοποιητικές λυχνίες. Ολα αυτά συμβάλλουν στην οικονομία κλίμακας και στην παραγωγική διαδικασία.

Εν συντομία…

Το C-Cactus είναι ευρύχωρο με εξαιρετική φωτεινότητα. Πεντάθυρο hatchback αμάξωμα μήκους 4,2 μ. και πλάτους 1,8 μ. Το πίσω κάθισμα βρίσκεται πάνω σε «οδηγούς» και σύρεται μπρος - πίσω. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών (500 - 1.100 λίτρα), είναι ενοποιημένο με τον πάγκο του πίσω καθίσματος, ακολουθεί την μετακίνησή του και δημιουργεί μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης. Στη θέση του συνοδηγού αντί για ντουλαπάκι υπάρχει τσάντα με κλιπς. Τα ελαστικά είναι ανακυκλώσιμα, όπως και ο πρωτογενής χάλυβας στις πόρτες. Τα δάπεδα είναι από ανακυκλωμένο δέρμα που δεν χρησιμεύει στα βυρσοδεψεία. Φελλός (από φλοιό βελανιδιάς) χρησιμοποιείται σε αεραγωγούς και πίνακα ελέγχου κλιματισμού, ενώ τσόχα από μαλλί (βιοδιασπάσιμο υλικό) καλύπτει τις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών. Το σύστημα κίνησης είναι υβριδικό. Αποτελείται από κινητήρα πετρελαίου 70 hp, με φίλτρο μικροσωματιδίων, που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 30 hp. Η κατανάλωση είναι μόλις 2.91 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 78 γρ./χλμ. σε μικτό κύκλο. Για την κίνηση στην πόλη, λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας με μηδενικές εκπομπές ρύπων και είναι αθόρυβος. Στο ταξίδι, με διαδοχικές επιταχύνσεις - επιβραδύνσεις, παράγεται ηλεκτρική και θερμοδυναμική ενέργεια, έτσι ώστε να περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x