Παλαιότερες

Δρόμοι Αντοχής (Δημήτρης Μπαλής)

Σε πλήρη δρομολόγηση μπήκαν από χθες όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, μετά την ολοκλήρωση των θερινού προγραμματισμού. Η επιστροφή των κατοίκων στην πόλη και στους καθημερινούς έντονους ρυθμούς, δημιουργεί ταυτόχρονα αυξημένες ανάγκες και τα Μ.Μ.Μ. καλούνται να εξυπηρετήσουν το σύνολο των πολιτών. Ευτυχώς, με την διεύρυνση του μετρό, μετακινούνται καθημερινά κοντά στις 600.000 επιβάτες, με τους τρεις νέους σταθμούς (Κεραμικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω) να έχουν συμβάλλει σημαντικά με πάνω από 20.000 επιβάτες ημερησίως. Μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι, οι δύο επιπλέον σταθμοί στο Περιστέρι (Ευαγγελίστρια και Ανθούπολη), αναμένεται να επιφέρουν μεγαλύτερη αύξηση. Από χθες, κατά τις ώρες αιχμής το μετρό θα έχει συχνότητα δρομολογίων ανά 3 λεπτά, ο ΗΣΑΠ 3,5 έως 4 λεπτά και το Τραμ 7,5 λεπτά. Επίσης, σε χειμερινό πρόγραμμα δρομολόγησης μπαίνουν και τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, τα οποία καλύπτουν απομακρυσμένες και μη περιοχές αλλά και συνδέουν τα προάστια με τους σταθμούς του μετρό. Εξάλλου, ολοκληρώθηκαν επίσης τα έργα υποδομής στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής με αποτέλεσμα να επανέλθουν τα δρομολόγια του προαστιακού, τα οποία είχαν ανασταλεί. Συγκεκριμένα, αποκαθίστανται οι υπηρεσίες της γραμμής Πειραιάς – Κιάτο - Πειραιάς ανά 1 ώρα, τα δρομολόγια Πειραιά – Νερατζιώτισσα – Πειραιά ανά μισή ώρα, όπως και τα δρομολόγια στο τμήμα Αεροδρόμιο – Νερατζιώτισσα – Αεροδρόμιο ανά περίπου 20 λεπτά. Το ημερήσιο πρόγραμμα δρομολογίων ξεκινά στις 05:45 με την εκτέλεση του πρώτου δρομολογίου από Πειραιά και κλείνει στις 00:44 με την άφιξη του τελευταίου συρμού στο Κιάτο.

Ο προαστιακός έχει εξελιχθεί σε ένα αγαπημένο μέσο των Αθηναίων με 170 δρομολόγια ημερησίως και παραπάνω από 25 χιλιάδες επιβάτες. Έως τις αρχές του νέου έτους θα έχουν ολοκληρώσει τα έργα στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά τουλάχιστον 20 λεπτά ο χρόνος ταξιδιού προς Κόρινθο και Κιάτο. Εντός του 2008 ξεκινούν επίσης τα δρομολόγια του προαστιακού προς τη Χαλκίδα ενώ ακολουθεί το Ξυλόκαστρο, η Θήβα και το Λαύριο. Βέβαια, λόγω του αυξημένου όγκου μετακινήσεων επιβατών, χρειάζεται να αυξηθούν τα δρομολόγια, ώστε να μην υπάρχουν τόσοι πολλοί όρθιοι σε κοντινές διαδρομές (π.χ. Μέγαρα). Οσον αφορά στα λεωφορεία, ήδη λειτουργούν στο Μαρούσι τρεις νέες γραμμές (Σύνταγμα – ΟΑΚΑ, Ολυμπιακό Χωριό – ΟΑΚΑ, Σύνταγμα – Υπουργείο Παιδείας), ενώ προωθείται διαδημοτική συγκοινωνία στα βόρεια προάστια σε επτά δήμους (Μαρούσι, Πεύκη, Βριλήσσια, Μελίσσια, Κηφισιά, Λυκόβρυση, Χαλάνδρι). Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι σαφώς περισσότερα από ποτέ. Πιο γρήγορα, καθαρά και με κλιματισμό. Αξίζει οι πολίτες να τα εμπιστευτούμε για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Ας αφήσουμε επιτέλους και λίγο το αυτοκίνητο και ας περπατήσουμε 200 – 300 μέτρα, διαψεύδοντας η ρήση που θέλει ακόμα και στο περίπτερο να πηγαίνουμε με το αυτοκίνητο. Ας το χρησιμοποιούμε το βράδυ για τη βόλτα μας ή το Σαββατοκύριακο. Καλό Φθινόπωρο….

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x