Όταν η ιστορία συναντά την ταχύτητα και αυτά συνδέονται με την επιθυμία των ομάδων να εγκαταλείψουν την Ευρώπη με νίκη, τότε το αποτέλεσμα μόνο συναρπαστικό μπορεί να είναι! Και αυτό περιμένουμε το προσεχές σαββατοκύριακο στο 13ο γκραν πρι της Φόρμουλα 1 στην πίστα της… Μόντσα (7-9/9).
Μετά το επεισοδιακό γκραν πρι στην πίστα του Σπα το κυνήγι του τίτλου ακόμη είναι ανοιχτό, ο Φερνάντο Αλόνσο μπορεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση, ωστόσο βλέπει να τον ακολουθούν οι Φέτελ, Γουέμπερ και Ραϊκόνεν, οι οποίοι όσο… ζουν ελπίζουν, ύστερα και από το καταστροφικό αποτέλεσα του βελγικού γκραν πρι.
Βαθμολογία πιλότων:
1. Αλόνσο, 164
2. Φέτελ, 140
3. Γουέμπερ, 132
4. Ραϊκόνεν, 131
5. Χάμιλτον, 117
6. Μπάτον, 101
Από το 1921 ο «Ναός της ταχύτητας» προσφέρει πολλές συγκινήσεις, καθώς η μορφολογία της πίστας απαιτεί ιδιαίτερο στήσιμο των μονοθεσίων, αλλά και ιδιαίτερη οδηγική ικανότητα.
Οι υψηλές ταχύτητες και τα φρένα που ακολουθούν ταλαιπωρούν τα μονοθέσια, αλλά και τους μηχανικούς που πρέπει να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό, εφτά γκραν πρι πριν την αυλαία του πρωταθλήματος.
Πενήντα τρεις γύροι είναι αρκετοί για να κρίνουν τον νικητή, ο οποίος θα έχει διανύσει συνολικά 306.720 χιλιόμετρα, καθώς το μήκος της ιταλικής πίστας είναι 5.793 χλμ.
Η πρώτη στροφή μετά την καρό σημαία είναι και η πιο αργή από τις 11 του σιρκουί. Οι πιλότοι έχοντας πρώτη στο κιβώτιο ταχυτήτων πέφτουν στα 86 χλμ. την ώρα ταχύτητα που είναι η πιο χαμηλή της πίστας. Οι υπόλοιπες δέκα στροφές λόγω της μορφολογίας τους, δεν απαιτούν πολλά… φρένα.
Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 340 χλμ. την ώρα, ενώ στη στροφή 11 τα μονοθέσια μπαίνουν με τετάρτη στο κιβώτιο, την ώρα που το κοντέρ τους δείχνει 215 χλμ. την ώρα.
Πέρα από τη μορφολογία της πίστας η γενική ατμόσφαιρα που επικρατεί δημιουργεί ένα ιδιαίτερο συναίσθημα στους πιλότους και ιδιαίτερα στους Αλόνσο και Μάσα, αφού τρέχουν εντός έδρας.
Ωστόσο, φέτος θα έχουν και έναν… αντίπαλο δεδομένου ότι ο Ντ’Αμπρόσιο μισός Ιταλός θα οδηγήσει για λογαριασμό της Lotus, ύστερα από την ποινή απαγόρευσης στον Ρομάν Γκροσεάν.
«Το να κερδίζεις στην Μόντσα είναι απίστευτο και αν κερδίζεις, οδηγώντας το κόκκινο μονοθέσιο, τότε είναι ακόμη πιο υπέροχο. Το να είσαι στο βάθρο και να βλέπεις τους χιλιάδες θαυμαστές με τα κόκκινα μπλουζάκια και τις κόκκινες σημαίες είναι απλά ένα καταπληκτικό συναίσθημα. Ο μοναδικός μας σκοπός είναι ίδιος με πέρυσι, δηλαδή να κερδίσουμε», έχει δηλώσει ο Φερνάντο Αλόνσο.
Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει το 2004 από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο. Πέρυσι, ο Φερνάντο Αλόνσο ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου, ενώ ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες (1996,1998,2000,2003 και 2006).
Αναλυτικά οι νικητές:
2000: Σουμάχερ, Ferrari
2001: Μοντόγια, Williams
2002: Μπαρικέλο, Ferrari
2003: Σουμάχερ, Ferrari
2004: Μπαρικέλο, Ferrari
2005: Μοντόγια, McLaren
2006: Σουμάχερ, Ferrari
2007: Αλόνσο, McLaren
2008: Φέτελ, Red Bull
2009: Μπαρικέλο, Brawn
2010: Αλόνσο, Ferrari
2011: Φέτελ, Red Bull
Η Pirelli στην Ιταλία θα προμηθεύσει τις ομάδες με τη σκληρή και τη μεσαία γόμα ελαστικών, αυτές που είχαν και στο Σπα.
Βόλτα με τον Μαρκ Γουέμπερ στην πίστα της Μόντσα:
Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.