Ύστερα από τη διακοπή ενός μήνα, το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 επιστρέφει στα γκριντ με τις ομάδες και τους πιλότους να φιλοξενούνται στο γκραν πρι του Βελγίου και πιο συγκεκριμένα στην πίστα Σπα (31/8-2/9) για τον δωδέκατο αγώνα της σεζόν.
Πάνω που πήγαμε να «ζεσταθούμε» με τις Ferrari και Lotus να είναι αρκετά ανταγωνιστικές στους τελευταίους αγώνες, ήρθε η καλοκαιρινή διακοπή να… παγώσει τον ανταγωνισμό, αλλά και να βοηθήσει τις ομάδες να εξελίξουν τα μονοθέσια τους, ώστε να είναι έτοιμες για τους τελευταίους οχτώ αγώνες.
Που βρισκόμαστε;
Τέσσερις εβδομάδες διακοπής είναι αρκετές για να δημιουργηθούν κάποια κενά στο τι έχει προηγηθεί στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Αρχικά, ο Φερνάντο Αλόνσο προηγείται στη βαθμολογία, έχοντας 40 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Μαρκ Γουέμπερ.
Ωστόσο, προσεχώς αναμένονται… ταυρομαχίες με τους Γουέμπερ και Φέτελ να έχουν μόλις δύο βαθμούς διαφορά.
Από την άλλη, αρκετά ανταγωνιστική παρουσιάστηκε η Lotus στην Ουγγαρία και με δεδομένο ότι ο Ραϊκόνεν έχει τέσσερις νίκες (2004, 2005, 2007, 2009)αναμένεται ένας ανταγωνιστικός αγώνας.
Βαθμολογία πιλότων:
1. Αλόνσο, 164
2. Γουέμπερ, 124
3. Φέτελ, 122
4. Χάμιλτον, 117
5. Ραϊκόνεν, 116
6. Ρόσμπεργκ, 77
7. Γκροσεάν, 76
8. Μπάτον, 76
9. Πέρες,47
10. Κομπαγιάσι, 33
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Red Bull, 246
2. McLaren, 196
3. Lotus- Renault, 192
4. Ferrari, 189
5. Mercedes, 106
6. Sauber, 80
Βέλγιο- Σπα: Η μεγάλη αγάπη των πιλότων!
Πολλοί είναι οι λόγοι για τους οποίους οι πιλότοι ανυπομονούν να ακούσουν τους κινητήρες τους να ηχήσουν. Αρχικά γιατί οι τέσσερις εβδομάδες αποχής ήταν αρκετές, αλλά και γιατί το πρωτάθλημα συνεχίζει στο Σπα, σε μία πίστα που είναι η αγαπημένη των περισσότερων πιλότων.
Το Βέλγιο υποδέχεται τους αγώνες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 1922, ενώ τα τελευταία 25 χρόνια ο αγώνας του Βελγίου φιλοξενείται στο Σπα.
Οι στροφές υψηλής ταχύτητας, οι μεγάλες ευθείες και ο άστατος καιρός πάντα δημιουργούν μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, που εξιτάρει πιλότους και θεατές.
Λίγα λόγια για το σιρκουί
Οι πιλότοι θα δουν την καρό σημαία ύστερα από 44 γύρους, έχοντας καλύψει απόσταση 308.052 χιλιομέτρων, αφού η πίστα πλέον έχει μήκος 7.004 χιλιόμετρα.
Το Σπα συνδυάζει και μεγάλες ευθείες αλλά και αρκετές στροφές, 19 τον αριθμό, 10 εκ των οποίων είναι δεξιόστροφές, ενώ οι υπόλοιπες έχουν αριστερή φορά.
Το γκραν πρι του Βελγίου είναι αρκετά γρήγορο, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 305 χλμ την ώρα, μετά την τέταρτη στροφή. Η πρώτη στροφή μετά την ευθεία εκκίνησης είναι η πιο αργή της διαδρομής, καθώς τα μονοθέσια τρέχουν με 64 χλμ. την ώρα.
Η Pirelli θα προμηθεύσει τις ομάδες με τη μεσαία και τη σκληρή γόμα (σε αντίθεση με την περσινή χρονιά που οι πιλότοι είχαν στη διάθεσή τους τη μαλακή και τη μεσαία).
Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από τον Κίμι Ραϊκόνεν το 2004, ο οποίος είχε «γυρίσει» στο 1:45.108.
Οι νικητές του γκραν πρι στο Σπα:
2000: Χάκινεν, McLaren
2001:Σουμάχερ, Ferrari
2002: Σουμάχερ, Ferrari
2004: Ραϊκόνεν, McLaren
2005: Ραϊκόνεν, McLaren
2007: Ραϊκόνεν, Ferrari
2008: Μάσα, Ferrari
2009: Ραϊκόνεν, Ferrari
2010: Χάμιλτον, McLaren
2011: Φέτελ, Red Bull
Κάντε μία βόλτα με τον Μαρκ Γουέμπερ στο Σπα:
Σταυρούλα Σάββα
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.