F1

Και τώρα Πριγκιπάτο! (video)

Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν θα μπορούσε να λείπει από την πιο κοσμοπολίτικη πίστα, η οποία δεν είναι άλλη, από τους δρόμους του Μονακό. Το εν λόγω γκραν πρι φιλοξενεί εξέχουσες προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου, καθώς το σιρκούι της... χλιδής είναι πόλος έλξης για τους περισσότερους.

Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν θα μπορούσε να λείπει από την πιο κοσμοπολίτικη πίστα, η οποία δεν είναι άλλη, από τους δρόμους του Μονακό. Το εν λόγω γκραν πρι φιλοξενεί εξέχουσες προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου, καθώς το σιρκούι της... χλιδής είναι πόλος έλξης για τους περισσότερους.

Ταυτόχρονα παρά το γεγονός ότι οι πολύ στενοί δρόμοι του Μόντε Κάρλο θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως εφιάλτης για τους πιλότους, εκείνοι χαίρονται όσο τίποτα την επίσκεψη τους στο πριγκιπάτο και δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να ανέβουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Χωρίς διάλειμμα λοιπόν το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 συνεχίζεται με το γκραν πρι του Μονακό το προσεχές Σαββατοκύριακο (28-29 Μαΐου), το οποίο από το 1950 διεξάγεται, μπροστά από το λιμάνι με τα υπερπολυτελή κότερα, έξω από το καζίνο και τα καταπληκτικά ξενοδοχεία, αλλά και μέσα από το τούνελ.

Ωστόσο, εντός του τούνελ δεν θα δούμε τους πιλότους να ενεργοποιούν το σύστημα των κινούμενων αεροτομών, καθώς η FIA το απαγόρευσε για λόγους ασφαλείας.

Το σιρκουί του Μόντε Κάρλο είναι το μικρότερο του πρωταθλήματος, καθώς έχει μήκος 3.340 χιλιόμετρα, δινύοντας απόσταση 260.520 χιλιομέτρων. Επίσης, ελάχιστες είναι οι αλλαγές που έχουν συμβεί στην εν λόγω διαδρομή.

Οι πιλότοι έχουν πολύ δύσκολο έργο, καθώς περνούν σε απόσταση αναπνοής από τον τοίχο και τις μπαριέρες. Η διαδρομή αποτελείται από 19 στροφές, εννιά δεξιόστροφες και 10 αριστερόστροφες. Το Μονακό είναι μια από τις πιο αργές πίστες, ιδιαίτερα απαιτητικές για τους πιλότους.

Τα δύσκολα αρχίζουν με το... καλημέρα για τους πιλότους, καθώς μετά την πολύ μικρή ευθεία της εκκίνησης, ακολουθεί η πρώτη πολύ κλειστή στροφή, έχοντας δεύτερα στο κιβώτιο και το κοντερ να δείχνει περίπου 111 χιλιόμετρα την ώρα.

Η είσοδος και η έξοδος από το τούνελ ίσως είναι το αγαπημένο πλάνο όλων όσων παρακολουθούν το γκραν πρι. Οι πιλότοι βγαίνοντας από το τούνελ και μπαίνοντας στη στροφή 10 έχουν αποκτήσει τη μέγιστη ταχύτητα της πίστας, 289 χλμ. την ώρα, μετατρέποντας την εν λόγω στροφή στη ταχύτερη του πρωταθλήματος.

Και όμως τα μονοθέσια μπορούν να τρέχουν και με πρώτη! Η έκτη στροφή της διαδρομής είναι η πιο αργή, καθώς οι πιλότοι εισέρχονται σε αυτή με 47 χλμ. την ώρα και στο κιβώτιο έχουν πρώτη ταχύτητα.

Οι μηχανικοί έχουν αρκετοί δουλειά πριν το γκραν πρι. Αρχικά, οι πιλότοι έχουν στη διάθεσή τους τη μαλακή και τη μεσαία γομά ελαστικών και το μονοθέσιο πρέπει να έχει στηθεί με το κατάλληλο αεροδυναμικό πακέτο.

Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από τον Μίκαελ Σουμάχερ το 2004 με το μονοθέσιο της Ferrari.

Κάντε μια βόλτα με τον Μαρκ Γουέμπερ στους δρόμους του Μόντε Κάρλο:



Σταυρούλα Σάββα

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x