Το ατρόμητο Toyota Hilux είναι ήδη διάσημο για την ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε οποιαδήποτε ακραία πρόκληση, από ταξίδια στο Β. Πόλο μέχρι την κατάκτηση του Ισλανδικού ηφαιστείου Eyjafjallajokull. Τώρα, το Hilux ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα ασυνήθιστο ταξίδι, διασχίζοντας το πιο κρύο και πιο εχθρικό περιβάλλον του πλανήτη για να φτάσει στο Νότιο Πόλο, στην ήπειρο της Ανταρκτικής.
Στο διάστημα από 10 Νοεμβρίου μέχρι 5 Δεκεμβρίου 2010, τέσσερα Hilux μετέφεραν τα μέλη της αποστολής του Ινδικού Κέντρου Ερευνών Indian National Centre for Antarctic & Ocean Research (NCAOR) -που μελετούν τις χημικές ιδιότητες του χιονιού, τα συμπλέγματα των παγετώνων και το βραχώδες υπόστρωμα κάτω από τον πάγο- σε ένα ταξίδι συνολικής απόστασης 4.600 km από την Αεροπορική Βάση του Novo, μέχρι το Νότιο Πόλο και επιστροφή.
Τα τέσσερα Hilux κατασκευάστηκαν στην Toyota South Africa Motors (TSAM), τη βασική μονάδα παραγωγής για την Ευρωπαϊκή αγορά, και προσαρμόστηκαν από την Ισλανδική εταιρία μετατροπών Toyota 4x4, Arctic Trucks για τη μεταφορά των μελών της αποστολής σε ένα ταξίδι διάρκειας ενός μηνός. Η Arctic Trucks έχει δείξει φανερά την προτίμησή της εδώ και πολλά χρόνια στο Hilux έναντι των αντίστοιχων μοντέλων, καθώς κουβαλά μία καταξιωμένη ιστορία 40 χρόνων στην Ποιότητα, Αντοχή & Αξιοπιστία - Quality, Durability & Reliability (QDR) κάτω από τις πιο ακραίες οδηγικές συνθήκες.
Έχοντας να αντιμετωπίσει ακραίες κλιματικές συνθήκες, μέσες θερμοκρασίες κάτω από -40oC και μερικές φορές μέχρι -56oC, υψόμετρα πάνω από 3,400 m και τα πιο αφιλόξενα εδάφη για οδήγηση, ο NCAOR επέλεξε το Hilux γι’ αυτή τη δύσκολη αποστολή καθώς συνδυάζει αρκετές αρετές απαραίτητες για να επιβιώσει στην πιο άγρια ήπειρο του πλανήτη.
Πρώτον, δεδομένων των ακραίων συνθηκών, έχει αποδεδειγμένη πολύ χαμηλή συγκρίσιμη κατανάλωση καυσίμου 50l/100 km. Ακόμα και με τη χρήση του λιγότερου αποδοτικού ενεργειακά καυσίμου Jet 1A, ο κινητήρας που δε σβήνει ποτέ ενώ τροφοδοτεί και το πρόσθετο σύστημα θέρμανσης που επίσης λειτουργεί αδιάλειπτα, η τιμή είναι 5 – 8 φορές χαμηλότερη από αυτή που επιτυγχάνουν τα ερπυστριοφόρα οχήματα. Αυτό μειώνει σημαντικά τόσο τα μεταφερόμενα φορτία καυσίμου όσο και το κόστος καυσίμου (ένα βαρέλι πετρελαίου στην Ανταρκτική μπορεί να κοστίσει $10.000). Με αυτή την απόδοση, η αποστολή μπορούσε να βασιστεί μόνο σε ένα σημείο ανεφοδιασμού, που υπάρχει περίπου 15οο χλμ. από το σημείο εκκίνησης του ταξιδιού – το σταθμό Maitri Antarctica.
Δεύτερον, το Hilux έχει υψηλή ικανότητα μεταφοράς φορτίου. Συνδυάζει χαμηλό βάρος κενού οχήματος μόλις 2,2 t με ωφέλιμο φορτίο 1,5 t και ικανότητα ρυμούλκησης 3 t – ουσιαστικό προτέρημα όταν μεταφέρεις τον εξοπλισμό της αποστολής, ανταλλακτικά και τα μέλη καθώς και 1.280 λίτρα καυσίμου ανά όχημα.
Τρίτον, αυτή η αποστολή διατήρησε υψηλότερη μέση ταχύτητα σε σχέση με οποιοδήποτε αντίστοιχο προηγούμενο εγχείρημα.
Αν και τα τέσσερα οχήματα απαιτούσαν ένα βαθμό προσαρμογής για τις τρομερά ακραίες συνθήκες της Ανταρκτικής, αποτελεί περίτρανη απόδειξη της θρυλικής Ποιότητας, Αντοχής & Αξιοπιστίας του Hilux το γεγονός ότι ο 3.0 D-4D diesel δεν τροποποιήθηκε καθόλου για τις απαιτήσεις της αποστολής.
Ανάμεσα στις μετατροπές που έκανε η Arctic trucks ήταν: ενσωμάτωση ενός γερανού για τη διακίνηση βαρέως εξοπλισμού και καυσίμου, χρήση καυσίμου Jet 1A με πρόσθετα λιπαντικά για την αντιμετώπιση του κρύου, αναβαθμισμένη εμπρός/πίσω ανάρτηση και σύστημα μετάδοσης, πρόσθετο σύστημα θέρμανσης, κοντό διαφορικό, προστασία από παγετώνα, και τοποθέτηση ελαστικών XL με χαμηλή πίεση έως και 20 psi (τα κανονικά ελαστικά του Hilux έχουν πίεση 29 psi).
Με πωλήσεις σε πάνω από 160 χώρες και παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία pick-up, το Hilux τα έβγαλε πέρα στην τελευταία εξουθενωτική του πρόκληση. Υλοποιώντας την αποστολή του NCAOR, μέσα από ένα μοναδικό συνδυασμό απόδοσης καυσίμου, ταχύτητας, ικανότητας μεταφοράς φορτίου και αξιοπιστίας, το Hilux υπερέβη τα όρια επιδεικνύοντας ακραία αντοχή.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.