Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 έχει ήδη ξεκινήσει και το www.sport-fm.gr σας παρουσιάζει τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο πρωτάθλημα. Αρχικά, φέτος θα πραγματοποιηθούν 19 αγώνες και στο πρωτάθλημα θα πάρουν μέρος 12 ομάδες.
Ανεφοδιασμοί
Αρχικά μια από τις κυριότερες αλλαγές του φετινού πρωταθλήματος είναι η απαγόρευση των ανεφοδιασμών. Ο κυριότερος λόγος αυτής της αλλαγής είναι να κάνει τους αγώνες πιο συναρπαστικούς. Τα μονοθέσια θα εκκινούν τους αγώνες με το μέγιστο φορτίο καυσίμων, ενώ οι πιλότοι θα πρέπει να σταματούν μόνο για αλλαγή ελαστικών, κάτι που ίσως αποδειχθεί κλειδί για την επιτυχία.
Ελαστικά
Τα μπροστινά ελαστικά έγινα πιο στενά από 27 εκ. σε 24,5 εκ., για να βελτιώσουν την ισορροπία της πρόσφυσης. Ωστόσο, για να αντέξουν το αυξημένο βάρος του μονοθεσίου, η Bridgestone (αποκλειστικός προμηθευτής) θα εφοδιάσει τις ομάδες με σκληρή γόμα ελαστικών.
Για κάθε αγώνα θα είναι διαθέσιμα δύο σετ ελαστικών για στεγνό δρόμο και ο οδηγός πρέπει να τα χρησιμοποιήσει και τα δύο, ασχέτως αν βάλει σε αγώνα ελαστικά για βροχή. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 11 σετ ελαστικών για στεγνό δρόμο, για όλες τις ημέρες του αγώνα.
Τρία από αυτά τα σετ είναι μόνο για δοκιμές και θα πρέπει να επιστρέφονται πριν την έναρξη των χρονομετρημένων δοκιμαστικών. Επίσης απαγορεύτηκαν οι θερμαντικές κουβέρτες που κάλυπταν τα ελαστικά από το 2006.
Μεταξόνια
Για να μπορέσει να τοποθετηθεί μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, το μονοθέσιο έγινε λίγο πιο φαρδύ και απέκτησε μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Βαθμολογικό σύστημα
Ακόμη μια σημαντική αλλαγή έγκειται στο σύστημα βαθμολόγησης. Πλέον θα βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι πιλότοι, έναντι των οχτώ τα προηγούμενα χρόνια. Οι βαθμοί που θα δίνονται είναι : 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
KERS
Οι ομάδες που θα συμμετάσχουν στο φετινό πρωτάθλημα αποφάσισαν να μην χρησιμοποιήσουν το KERS (σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα). Το KERS έδινε έξτρα δύναμη στα μονοθέσια, ωστόσο δεν ήταν ωφέλιμο σε όλες τις πίστες.
Κατατακτήρια δοκιμαστικά
Με 24 μονοθέσια αντί για 20 μέχρι πέρυσι, τα 7 πιο αργά μονοθέσια θα μένουν έξω μετά την πρώτη 20λεπτη δοκιμασία του Σαββάτου (Q1) και θα παίρνουν ανάλογα το χρόνο που έφεραν τις θέσεις 18 μέχρι 24 στο γκριντ.
Στο δεύτερο 15λεπτο των δοκιμαστικών (Q2) ακόμα επτά ομάδες θα μείνουν εκτός, καταλαμβάνοντας τις θέσεις 11 έως 17. Οι υπόλοιπες 10 ομάδες στο τελευταίο σκέλος των δοκιμαστικών (Q3) θα δώσουν μάχη για την πολ ποζίσιον.
Για μεγαλύτερο ανταγωνισμό, αυτά τα μονοθέσια θα ξεκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν σε αυτό το σκέλος. Συνεπώς θα παίξει ρόλο τόσο το στήσιμο του μονοθέσιου όσο και η φθορά των ελαστικών.
Δοκιμές
Όσον αφορά τις δοκιμές κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος η FIA έδωσε το περιθώριο στις ομάδες να πραγματοποιούν δοκιμές με τον όρο ότι ο πιλότος που θα πάρει μέρος θα αντικαταστήσει κάποιον άλλον και δεν θα έχει οδηγήσει μονοθέσιο τα δυο τελευταία χρόνια.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής - Σταυρούλα Σάββα
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.